به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری سام مردانی اظهار داشت : بارش های بهاری و پوشش گیاهی مطلوب امسال باعث افزایش ۵۰ درصدی تولید محصول عسل این استان شد.

وی  از آغاز برداشت محصول عسل در استان خبر داد و افزود: سال گذشته حدود یکهزار و ۲۰۰ تن عسل در استان تولید شد که پیش بینی می‌شود امسال تولید به دو هزار و ۵۰۰ تن برسد.
مردانی، با اشاره به افزایش ۷ درصدی کلنی های زنبور عسل در استان گفت: میانگین تولید عسل در هر کلنی ۹.۶ کیلوگرم است که امسال به در هر کلنی افزایش یافته است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد کلنی‌های زنبور عسل چهارمحال و بختیاری بر اساس آمارگیری بیش از ۱۹۵ هزار کلنی بومی و ۱۵۰ هزار کلنی مهاجر است.

وی از توزیع به موقع سهمیه شکر با قیمت مصوب دولتی در بین زنبورداران استان خبر داد و گفت: محدودیتی در تأمین شکر مورد نیاز وجود ندارد.
مردانی، با اشاره به استقرار کلنی زنبورداران کوچرو در باغات شهرستانهای کوهرنگ، بن، لردگان و اردل در فصل تابستان گفت: با سرد شدن هوا، زنبورداران کوچرو به سمت مناطق قشلاقی حرکت می‌کنند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری به دلیل داشتن آب و هوای معتدل و گونه‌های گیاهی از مناطق مستعد پرورش زنبور عسل در کشور است که  به دلیل تنوع گیاهی به ویژه گیاهان دارویی شهد خیز، گون‎زارهای وسیع، شرایط آب و هوایی و درصد رطوبت پایین منطقه، دارای محصول با کیفیت خوبی می‌باشد.

۶۱۹۹/۲۰۹۷
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.