به گزارش روز جمعه ایرنا، اکبر بهنامجو در جلسه بررسی مشکلات طرح‌های اشتغال‌زا در بخش کشاورزی استان اظهار داشت: ظرفیت کشاورزی منطقه قابل توجه بوده و با همدلی و مدیریت می‌توان به نتیجه مطلوب دست یافت.

وی با تقدیر از پیگیری نمایندگان و تلاش مسئولان جهاد کشاورزی استان افزود: در سال‌های گذشته متوسط سامانه‌های نوین آبیاری از محل کمک فنی اعتباری یارانه‌ها در سطح پایین ۵۰۰ هکتار بود و در رتبه ۲۹ کشوری قرار داشت.

استاندار اردبیل ادامه داد: با اقدامات مناسب مسئولان بخش کشاورزی استان در سال گذشته از طریق اجرای متوسط هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی رتبه استان با ۱۰ پله صعود به رتبه ۱۹ رسید و این آهنگ رشد و توسعه برای کشاورزی نوید افزایش اشتغال در حوزه کشاورزی را می‌دهد.

وی با بیان اینکه رشد در اجرای سامانه نوین آبیاری ضرورت دارد، گفت: در ۶ ماه اول سال جاری این آهنگ توسعه بصورت مستمر ادامه داشته و با ۱۰ پله رشد استان اردبیل را در رتبه ۹ کشوری قرار داده است.

بهنامجو اظهار داشت: در این مدت با اجرای سامانه‌های کشاورزی در سطح ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار میزان متوسط سطح سامانه‌های نوین آبیاری به ۱۵ هزار هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های آینده اردبیل، رتبه مطلوب‌تری را در بخش‌های مختلف کشاورزی کسب می‌کند، افزود: ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در شمال استان و شهرستان‌ها با جدیت دنبال می‌شود و با توسعه این بخش نفرات قابل توجهی از جوانان در این بخش‌ها مشغول کار خواهند شد.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به اینکه اهلیت سرمایه‌گذاران از سوی دستگاه‌های متولی باید بررسی شود، گفت: در رابطه با توان و اجرای سرمایه‌گذاری باید دقت لازم در رابطه با بازار مصرف و طرح توجیهی انجام شود تا در آینده مشکلی در بازار تقاضا بوجود نیاید.

بهنامجو با بیان اینکه از ۱۰۹ واحد راکد حوزه کشاورزی استان ۵۲ مورد به چرخه فعالیت برگشته، افزود: ایجاد اشتغال به برنامه‌ریزی، پیگیری و مدیریت نیاز دارد و این سه محور در توسعه و پیشرفت نقش مهمی ایفا می کند.

۳۰۰۶/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.