به گزارش ایرنا ،غلامحسین بخت‌شاهی روز یکشنبه در جریان بازدید نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر از جاده ارتباطی خلخال - اسالم افزود: در نظر داریم ۹ کیلومتر از مسیر تخریب شده سطح آسفالت این راه مشترک استان‌های گیلان و اردبیل را امسال بهسازی و روکش آسفالت کنیم.

او مهم‌ترین عامل اجرای پروژه بهسازی این راه در حوزه استحفاظی استان گیلان را از دست رفتن عمر مفید روکش آسفالت محور یاد شده در حدفاصل کیلومتر ۳۸ تا ۴۷ و نیز خرابی‌های ناشی از برف‌روبی ، نمک‌پاشی و یخبندان های زمستان سال‌های گذشته ذکر کرد.

وی با توصیه به مسافران و رانندگان عبوری این جاده به رعایت جوانب احتیاط در زمان اجرای عملیات ترمیم راه، از رانندگانی که در این ایام قصد تردد از جاده اسالم - خلخال را دارند ، خواست تا ضمن همکاری با عوامل راهداری و توجه به علائم هشدار دهنده نصب شده در مسیر راه با رعایت احتیاط در این مسیر تردد کنند.

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تالش بیان کرد: در سال گذشته نیز اجرای عملیات ترمیم و روکش آسفالت در مجموع بطول ۱۷ کیلومتر از مسیر اسالم - خلخال در حوزه گیلان اجرا شد.

 پیش از این دکتر بشیر خالقی نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در دیدارهای جداگانه با استاندار گیلان و مدیرکل راه و شهرسازی این استان و نیز نمایندگان مردم تالش، ،  رضوانشهر، فومن و شفت و صومعه‌سرا خواستار بهسازی و آسفالت جاده‌های خلخال به اسالم و پونل شده بود.

خالقی نماینده مردم منطقه در مجلس همچنین با قدردانی از همکاری مسئولان راهداری استان گیلان برای بهسازی و مرمت راه‌های ارتباطی مشترک خلخال با استان همسایه اظهار کرد: انتظار داریم در آسفالت جاده ماسوله - خلخال نیز مسئولان این استان به وعده خود عمل کرده و هم پای مسئولان استان اردبیل برای تسریع در آسفالت این راه در حوزه گیلان تلاش کنند.

برغم اینکه هر سال اعتبارات قابل توجهی برای روکش آسفالت و ترمیم خرابی‌های سطح جاده خلخال - اسالم در هر ۲ حوزه استان‌های اردبیل و گیلان هزینه می‌شود ولی بارندگی‌های برف ، یخبندان سطح جاده ،نمک‌پاشی و تردد کامیون‌های با بار سنگین و غیرمجاز در این مسیر ۷۰ کیلومتری موجب تخریب بخش‌های مختلفی از جاده شده و به علت وجود مه غلیظ ،محدودیت دید ، گریز رانندگان از سطح تخریب شده راه و انحراف از مسیر اصلی حوادث مختلف رانندگی از جمله برخوردخودروها با یکدیگر ، کوه ، واژگونی و سقوط به دره‌های اطراف جاده را دامن می‌زند. 

شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می‌کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل ۲ راه ارتباطی استان‌های اردبیل و گیلان می‌باشد.
۲۳ کیلومتر از مسیر ۷۰ کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و ۴۷ کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.