محمد قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری با خرید چهار دستگاه تیغه برف روب جدید تعداد کامیون های دارای تیغه برف روبی این اداره به هشت دستگاه افزایش یافته و یک دستگاه ماشین برف خور نیز به مجموع ماشین آلات برف روبی این اداره اضافه شده است.
وی از آمادگی گروه های راهداری این شهرستان برای بازگشایی و برف روبی راه های ارتباطی منطقه در صورت بارش ها خبر داد و گفت: در فصول سرد امسال 17 گروه راهداری با بهره گیری از 32 دستگاه ماشین آلات سنگین ، نیمه سنگین و سبک راهداری شامل لودر ، گریدر ، کامیون مجهز به تیغه برف روب ، خودرو نمک پاش مکانیزه ، خودروهای سوخت رسان برف خور و خودروهای کمک دار سبک در برف روبی راه های ارتباطی فعالیت خواهند داشت.
قربانی اظهار داشت: علاوه بر امکانان راهداری دولتی همانند سال های گذشته اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان برای تقویت ناوگان راهداری خود اقدام به عقد قرارداد با بخش خصوص و اجاره هشت دستگاه ماشین آلات سنگین برف روبی از جمله لودر و گریدر از بخش خصوصی برای فعالیت در ماه های سرد کرده است.
او همچنین به خرید ، حمل و انبار بیش از چهار هزار تن نمک با هزینه کرد 2 میلیارد و 100 میلیون ریال برای مقابله با پدیده یخ بندان سطح جاده ها در پاییز و زمستان امسال اشاره کرد و افزود: نمک خریداری شده پس از اختلاط با ماسه برای یخ زدایی راه های یخ زده منطقه بکار گرفته خواهد شد.
وی گفت: با توجه به کوهستانی بودن و واقع شدن در سردترین نقطه استان اردبیل طول مسیرهای برف روبی شده این منطقه 50 درصد از مجموع مسیرهای برف روبی شده استان را شامل می شود.
شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل دارای 3 شهر و 144 روستا و با برخورداری از 172 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 750 کیلومتر راه روستایی ،بدلیل واقع شدن در منطقه سرد و کوهستانی ، وجود گردنه های سخت و برف گیر همچون گردنه معروف الماس همه ساله در فصول سرد سال بیشترین حجم فعالیت های مربوط به برف روبی و بازگشایی راه های ارتباطی این استان را به خود اختصاص می دهد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.