به گزارش ایرنا ، رامین معبودی روز چهارشنبه در بازدید از عملیات اجرایی این پروژه افزود: با افتتاح این پایگاه در کنار فراهم شدن زمینه آسایش و رفاه امدادگران ، سطح خدمات امدادی ارائه شده به مسافران جاده خلخال - اسالم و پونل بیشتر خواهد شد.

او اظهار داشت: این پروژه با زیربنای ۸۸۰ مترمربع در ارتفاع ۲ هزار و ۳۰۰ متری از سطح دریا با قابلیت مقابله با تندبادهای با سرعت بیش از ۲۰۰ کیلومتر ساعت با سازه‌های با قدرت و مقاومت زیاد طراحی شده است.

وی با بیان اینکه برای تامین اعتبارات مورد نیاز اجرای این پروژه تلاش زیادی شده ، تشریح کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان پایگاه امداد و نجات جاده‌ای گردنه الماس خلخال ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده و ۲۲ میلیارد ریال و در مجموع ۳۷ میلیارد ریال تا زمان بهره‌برداری هزینه خواهد شد.

معبودی افزود: پیمانکار مجری پروژه برای بهره‌برداری از پایگاه تا دی ماه امسال قول مساعد داده و این طرح اوایل زمستان امسال تکمیل می‌شود.

وی از گردنه الماس خلخال به عنوان سخت‌ترین گردنه استان اردبیل یاد کرد و گفت: با توجه به ضرورت احداث پایگاه با امکانات مناسب برای اسکان موقت و اضطراری مسافران در راه مانده و گرفتار در برف و کولاک، احداث این پایگاه از گذشته مورد توجه جمعیت هلال احمر استان اردبیل بود.

حجت‌الاسلام عبدالاحد بابایی ، رئیس جمعیت هلال احمر خلخال نیز در این بازدید گفت: احداث این پایگاه با هدف امدادرسانی به خودروهای عبوری جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل از اهمیت بالایی برخوردار بوده و برای تکمیل آن با تمام توان تلاش خواهد شد.

وی افزود: عملیات اجرایی ساخت بزرگترین پایگاه امداد جاده‌ای جمعیت هلال احمر استان اردبیل در گردنه الماس از سال ۹۵ آغاز شده است.

او گفت: در حال حاضر ۱۹ امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خلخال در پایگاه قدیمی گردنه الماس که بخشی از ساختمان راهدارخانه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان است، مستقر هستند.

گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم با ارتفاع ۲ هزار و ۳۰۰ متر از سطح دریاهای آزاد یکی از گردنه‌های سخت ، برف و کولاک‌گیر کشور است که بواسطه وزش بادهایی با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حتی در مواقع صاف بودن آسمان و قطع بارش‌های برف بروز کولاک‌های شدید برف همراه با یخبندان سطح جاده و محدودیت دید مشکلات زیادی برای رانندگان ایجاد می‌کند.

شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می‌کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل ۲ راه ارتباطی استان‌های اردبیل و گیلان می‌باشد.

۲۳ کیلومتر از مسیر ۷۰ کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و ۴۷ کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.