یونس هوشمند پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خلخال افزود: از زمان ریزش کوه و تخریب پایه های یک دهنه پل در این مسیر ، بازسازی جاده و پل از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رضوانشهر در حوزه استحفاظی استان گیلان آغاز شده است.
او گفت: عملیات تقویت پل در حال تخریب در صورت تامین اعتبار تکمیل و تردد در جاده پونل ، خلخال برقرار خواهد شد.
وی با هشدار به رانندگانی که بدون توجه به علایم هشدار دهنده به طرف این مسیر حرکت و از روی پل تخریب شده عبور می کنند، اظهار داشت: مسئولیت حوادث متوجه رانندگان است.
وی با تاکید بر اینکه پل شکسته در حوزه گیلان تحمل خودروهای سنگین را ندارد، گفت: قسمتی از پل آسیب دیده تنها برای عبور خودروهای سبک در حالت اضطراری باز بوده و عبور هر نوع کامیون ، اتوبوس و وسایط نقلیه سنگین و نیمه سنگین منجر به تخریب و فروریختن کامل پل و وقوع حوادث ناگوار خواهد شد.
رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای رضوانشهر با بیان اینکه از زمان تخریب پل ، علایم هشدار دهنده در مبداء ورودی راه از سمت خلخال نصب شده، بیان کرد دپوی خاک در وسط جاده برای پیشگیری از ورود خودروهای سنگین به جاده است.
او همچنین از لکه گیری و روکش جاده در بخش کوهستانی و برف گیر راه خلخال به پونل در حوالی گردنه زندانه خبر داد و گفت: برای بهسازی و روکش قسمت های تخریب شده در چهار کیلومتر از مسیر ناهموار جاده در حوزه استان گیلان امسال بیش از هشت میلیارد ریال هزینه شد.
23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.