فرامرز فرض الله پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که بهمن ماه سال گذشته حداکثر بارندگی خلخال 53.8 میلیمتر بوده این میزان در بهمن ماه سال جاری به 82.1 میلیمتر افزایش یافته که از سال پربار زراعی در این منطقه نوید می دهد.
وی به آغاز دور جدیدی از بارندگی ها از صبح امروز با ورود توده هوای مرطوب و بارشی به منطقه در خلخال و مناطق تابعه این شهرستان اشاره کرد و گفت: بارش ها ابتدا بصورت باران در این منطقه آغاز و بتدریج تبدیل به برف شده است.
وی اظهار کرد: حداقل دمای هوای روز گذشته این شهر 2 درجه زیر صفر و در زمان فعلی به صفر درجه رسیده است.
محمد قربانی ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال گفت: غیر از راه مسدود شده از برف خلخال به پونل در استان گیلان سایر راه های ارتباطی منطقه باز بوده و تردد خودروها در آنها جریان دارد.
وی با اشاره به ادامه بارش برف در گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم همراه با محدودیت دید ، رانندگان را به همراه داشتن زنجیر چرخ در زمان عبور از این گردنه توصیه کرد.
شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.
23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.