محمد قربانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با خرید یک دستگاه خودرو مکانیزه نمک پاش تمام اتوماتیک و همچنین یک دستگاه برف خور پیشرفته تعداد خودروهای بخش برفروبی و راهداری این شهرستان افزایش یافته و ضریب عملیات برفروبی و پاکسازی راه های ارتباطی در زمان های بارش برف افزایش یافته است.
وی از اجرای طرح نوسازی ناوگان فرسوده راهداری با استفاده از اعتبارات استانی و همکاری فرمانداری خلخال در سال جاری خبرداد و گفت: برای خرید خودرو نمک پاش تمام اتوماتیک و مکانیزه که برای اولین بار در استان اردبیل مورد استفاده قرار می گیرد، سه میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
او افزود: همچنین برای تجهیز و تعمیر خودروهای قدیمی راهداری خلخال 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و اداره کل راهداری و حمل و نقل استان هزینه شده است.
او اظهار کرد: در زمان فعلی تمام خودروهای راهداری این شهرستان تعمیر اساسی شده اند.
قربانی گفت: 12 گروه ثابت و یک گروه سیار راهداری با بکارگیری 33 دستگاه خودرو سنگین و سبک راهداری در برفروبی ، بازگشایی ، نمک پاشی و ارائه خدمات راهداری در 75 کیلومتر راه روستایی و 172 کیلومتر راه اصلی و فرعی این شهرستان فعالیت دارند.
او از واگذاری راهداری بخشی از راه ارتباطی اردبیل به سرچم در داخل حوزه استحفاظی استان آذربایجان شرقی به این شهرستان در حوالی روستای آق کند شهرستان میانه خبر داد و افزود: با واگذاری راهداری این قسمت از جاده به راهداران این شهرستان مشکل دایمی مسدود شدن راه در روزهای برفی و کولاک با حضور به موقع راهداران خلخال برطرف می شود.
فرماندار خلخال نیز با قدردانی از تلاش بی وقفه راهداران در ارائه خدمات راهداری مناسب به مسافران راه های ارتباطی منطقه از افزایش اعتبارات استانی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال در سال جاری خبرداد.
فریدون بابایی گفت: با توجه به اهمیت کار راهداری و فرسوده شدن بیشتر دستگاه ها و خودروهای راهداری خلخال در سال آینده نیز با افزایش اعتبارات این اداره برای نوسازی کامل ناوگان راهداری شهرستان تلاش خواهد شد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده است.
شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.
23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.