رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال روز دوشنبه در حاشیه عملیات امدادرسانی به خودروهای فاقد زنجیر چرخ و در راه مانده در مسیر ارتباطی خلخال - اسالم به خبرنگار ایرنا گفت: بر خلاف انتشار برخی اخبار خلاف واقع از سوی برخی رسانه ها و سایت های محلی مبنی بر مسدود بودن این راه ارتباطی به علت ریزش بهمن در حوزه استحفاظی استان گیلان ، این جاده باز بوده و تردد خودروها از هر 2 سمت خلخال و اسالم جریان دارد.
محمد قربانی افزود: از زمان آغاز موج جدید بارش برف که از شب گذشته شروع شده این جاده در 2 حوزه استحفاظی اردبیل و گیلان باز بوده و هیچ گونه مسدودیتی در این مسیر اتفاق نیفتاده است.
او با بیان اینکه علت گرفتاری در میان راه رانندگان برخی از خودروهای سواری سبک و یا سنگین در این جاده نداشتن زنجیر چرخ و یا نبستن این وسیله کمکی حرکت در برف بر روی چرخ خودروها با وجود هشدارهای داده شده به رانندگان است، اظهارداشت: با تلاش راهداران خودروهایی که از مسیر خود منحرف و یا به علت محدودیت دید و نا آشنایی به مسیرهای برفگیر و کوهستانی قادر به ادامه راه نبودند به مسیر خود هدایت شدند.
قربانی افزود: در حال حاضر با برفروبی و نمک پاشی چند باره این جاده از سوی راهداران خلخال امکان تردد بدون زنجیر چرخ خودروها در حوزه استحفاظی این شهرستان فراهم شده است.
خلخال در جنوب اردبیل از مناطق سردسیر کشور است. شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می کند.
جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.
23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.