به گزارش ایرنا، امروز ۲۲ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی و ۱۹ هزار نوآموز پیش دبستانی استان اردبیل با حضور در کلاس‌های درس، سال تحصیلی جدید را شروع کردند.

برای آغاز سال تحصیلی جدید در سطح استان اردبیل حدود ۱۰ هزار کلاس درس در سه هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی آماده سازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل امروز در آیین جشن شکوفه‌ها در مدرسه شهید رجبی شهر اردبیل گفت: همه مدارس دولتی و غیردولتی استان برای آغاز سال تحصیلی و حضور به موقع دانش‌آموزان در مدارس آماده شده و نزدیک ۲۰ هزار معلم برای حضور در کلاس‌های درس صادر شده است.

احمد ناصری نقش معلمان را در تربیت نسلی پویا و بالنده بسیار مهم خواند و ادامه داد: در کنار آموزش، معلمان با ایفای نقش تربیتی، وظیفه‌ای سنگینی در ایجاد تعلقات دینی، ملی و شکوفا کردن استعداد فرزندان این کشور دارند.

وی خواستار مشارکت جدی اولیای دانش‌آموزان برای تحقق اهداف آموزشی و تربیتی در مدارس شد و بیان کرد: روزانه به طور میانگین ۵۰ هزار نفر از اولیای دانش‌آموزان استان اردبیل با حضور در مدارس پیگیر امور تربیتی و آموزشی فرزندان خود می‌شوند.

ناصری همچنین خواستار همگانی شدن نظام تعلیم و تربیت و همراهی اولیای دانش‌آموزان برای تحقق آموزش و پرورش کیفی در مدارس شد و افزود: مدرسه محوری و اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش هدف اصلی نظام آموزشی کشور است.

وی با اشاره به توزیع ۲ میلیون جلد کتاب درسی برای آغاز سال تحصیلی جدید در استان اردبیل اضافه کرد: با همکاری اولیای دانش‌آموزان، از اول مهر ماه ۲۰ هزار نفر از دانش آموزان استان نیز به وسیله ۲ هزار سرویس مدرسه ایاب ذهاب کرده و در محل آموزشگاه خود حاضر خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تعداد دانش‌آموزان همه مقاطع و پایه‌های تحصیلی در استان اردبیل را ۲۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تعداد دانش‌آموزان امسال استان نسبت به سال گذشته اندکی افزایش یافته است.

وی همچنین مدرسه محوری، برنامه محوری، توانمندسازی، کار جهادی و رشد کیفی را شعار امسال اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد و گفت: در قالب پروژه مهر، با تصمیم شورای مدرسه برای هر مدرسه نیز یک شعار انتخاب شده و در طول سال تحصیلی پیگیری می‌شود.

۱۹۰۵/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.