به گزارش ایرنا ولی حسینی روز دوشنبه در دومین همایش مدارس مروج سلامت در ماکو بیان کرد: دانش آموزان طول روز 6 ساعت در مدارس حضور دارند و برای مقابله با آسیب های اجتماعی، خانواده ها و سایر ارگان ها و نهادها باید ارتباط تنگاتنگی با مدارس داشته باشند.
وی افزود: آموزش و پرورش خانواده ای است که بیشترین اعضا آن را کودکان و نوجوانان و جوانان تشکیل می دهد؛ اعضایی که آسیب پذیرترین و انعطاف پذیرترین عضو جامعه هستند.
معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: محیط مدرسه مناسب ترین مکان برای اجرای طرح های آموزشی، ورزشی و پرورشی است.
حسینی با بیان رشد زندگی آپارتمان نشینی تاکید کرد: برای داشتن جامعه سالم و پویا تنها ایجاد زیرساخت های فیزیکی به تنهایی نمی تواند موثر باشد.
حسینی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش با ایجاد حیاط پویا، برگزاری المپیادها و کانون های برون و درون مدرسه ای در صدد است تا سطح سواد حرکتی را در دانش آموزان ارتقا دهد و در این راستا قبل از مهر سال جاری بسته های ورزشی به ارزش 10 میلیارد ریال در بین مدارس توزیع می شود.
معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه 900 مدرسه در طرح مروج سلامت عضویت دارد، ادامه داد: سال گذشته 180 مدرسه به عنوان مدارس مروج سلامت کیفی سازی شد و امیدواریم امسال این رقم به صورت چشمگیر افزایش یابد.
وی گفت: برنامه های آموزش سلامت، خدمات بالینی و غربالگری، بررسی وضعیت فضای تکنیکی و بهداشت، ترویج تغذیه سالم، ایجاد پرونده بهداشتی برای کارکنان، ارائه خدمات مشاوره روانی و سلامت روان برای دانش آموزان و کارکنان و نیز مشارکت در انجمن اولیا و مربیان از جمله برنامه های مدارس مروج است.
به گزارش ایرنا در پایان این همایش تفاهم نامه ای برای اجرای طرح مروج سلامت در مدارس منطقه آزاد ماکو بین این سازمان، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در هشت بند به امضا رسید و از مدیران و فعالان طرح مدارس مروج سلامت تجلیل شد.
منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.