سید سعید شاهرخی روز دوشنبه در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش استان همدان افزود: استانداری از لحاط اعتباری برای فراگیر شدن این طرح در استان کمک می کند و دیگر دستگاه های تاثیرگذار عضو این مجموعه باید در غربالگری و مداخله علمی طرح نماد مشارکت جدی داشته باشند.
وی ادامه داد: این طرح به حمایت روانی و اجتماعی از دانش آموزان در معرض خطر کمک شایانی می کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اظهار داشت: رسیدگی به بحث آسیب های اجتماعی به صورت جدی، علمی و عملی و کنترل و کاهش این آسیب ها مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب است و همدان نیز باید به خوبی در این حوزه ورود کند تا به بهترین وضعیت ممکن برسد.
شاهرخی بیان کرد: بهره مندی از یک نظام اجتماعی سالم مستلزم توجه ویژه به نیروی انسانی است و مهمترین زمان شکل گیری شخصیت افراد در دوران مدرسه است.
وی ادامه داد: لذا طرح نماد با آنالیز وضعیت دانش آموزان و غربالگری آنها سعی دارد این قشر را در شان نظام جمهوری اسلامی پرورش دهد.

***اجرای طرح 'نماد' در 12 آموزشگاه همدان
رئیس اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این نشست گفت: طرح 'نماد' مجموعه ای از اقدامات مراقبتی است که به مراقبت اجتماعی از دانش آموزان می پردازد.
حسن آزادی افزود: این طرح در سال 95 در 72 آموزشگاه در سطح 6 استان کشور به صورت پایلوت برگزار شد و سال 96 همه استان ها را زیر پوشش قرار داد.
وی ادامه داد: 9 دستگاه در سطح وزارتخانه ای این سند ائتلافی را امضا کرده اند و نظام مراقبت اجتماعی، موضوع کلی طرح 'نماد' است که در سه فاز اجرا می شود.
آزادی اضافه کرد: طرح 'نماد' امسال در 12 آموزشگاه استان همدان اجرا می شود و در این راستا تاکنون 10 مهارت مشخص شده در سامانه نماد در 10 کارگاه 2 جلسه ای به والدین، دانش آموزان و مربیان مدارس استان آموزش داده شده است.

***شناسایی 2هزار و 542 دانش آموز همدانی در طرح نماد
رئیس اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: در فاز اول، غربالگری دانش آموزان استان همدان انجام شده و 2 هزار و 542 دانش آموز شناسایی شده اند و هر یک در سامانه نماد پروفایل مشخصی دارند.
آزادی اظهار داشت: غربالگری دانش آموزان در پنج آسیب شامل آزار جنسی و جسمی، اعتیاد، خودکشی، فضای مجازی و فقر انجام شده است.

***توسعه طرح نماد تا پایان برنامه ششم توسعه
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این نشست گفت: طرح نماد یک طرح ملی است که تا پایان برنامه ششم توسعه تعداد بیشتری از دانش آموزان را پوشش می دهد.
عبدالله جعفری افزود: حتی اگر همه آسیب های اجتماعی در این طرح گنجانده شوند باز هم قابلیت اجرا به بهترین نحو را دارد.
وی اضافه کرد: در این طرح پرسشنامه هایی توسط فرد، معلم و والدین وی تکمیل و در سامانه نماد به صورت محرمانه ثبت می شود.
به گزارش ایرنا، بیش از 264 هزار دانش‌آموز در 19 شهرستان، ناحیه و منطقه استان همدان در 2 هزار و 594 مدرسه تحصیل می ‌کنند و 31 درصد از دانش آموزان استان در مناطق روستایی و 69 درصد در مناطق شهری مشغول به تحصیل هستند.
1181/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.