به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان افزود: غنی سازی اوقات فراغت واژه بالایی است و به طور معمول برنامه هایی که سالانه در تابستان برای دانش آموزان اجرا می شود غنی سازی این اوقات نیست.
وی تاکید کرد: گرفتن مدرک بالای بدون کسب مهارت یکی از مشکلات کشور است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در دنیا همزمان با مباحث تئوری، مسائل عملی نیز به دانش آموزان آموزش داده می شود.
حجت الاسلام خاتمی بر مهارت آموزی دانش آموزان تاکید کرد و افزود: این مهم ضروری و جدی است به شرطی که مهارت های مورد نیاز آموزش داده شود و طی سال های آینده نیز دوره تکمیلی آن سپری شود.
وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید برنامه مدون و منظومه ای داشته باشد، اظهارکرد: دخالت های خارج از این دستگاه باید به حداقل برسد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: رشته های کاربردی که جوانان را وارد اجتماع کرده و آنان را مسئولیت پذیر و با توان کاری تربیت کند در استان قابل توجه نیست.
وی بر تشکیل کارگروهی از افراد توانمند در استان زنجان درباره مهارت آموزی دانش آموزان در دروه تابستان تاکید کرد و افزود: این کارگروه بعد از اتمام دوره ها گزارشی از این مهارت آموزی ها ارائه دهد.

** تابستان امسال 360 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت دایر می شود
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در ادمه این جلسه اظهارکرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تابستان امسال 360 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت برای دانش آموزان دختر و پسر استان راه اندازی می شود.
به گفته محمود عباسی، پیش بینی می شود 75 هزار دانش آموز در برنامه های این پایگاه ها شرکت کنند.
وی، شعار برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان امسال را هر دانش آموز یک مهارت اعلام کرد و گفت: این برنامه ها از تیر امسال آغاز می شود و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در این برنامه ها از ظرفیت کانون های مساجد، کانون های فرهنگی تربیتی این اداره کل، سالن های ورزشی، پژوهش سراها و نمازخانه ها استفاده خواهد شد.
عباسی ادامه داد: تعداد پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت در تابستان سال گذشته 426 پایگاه بود که 48 هزار و 916 نفر دانش آموز در کلاس های این پایگاه ها شرکت کرده بودند.
به گفته وی، 81 درصد از شرکت کنندگان در کلاس های تابستانی سال گذشته شهری و 19 درصد روستایی بودند.
به گزارش ایرنا، در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان در سال جاری، توسعه مدارس غیردولتی و گسترش مشارکت های مردمی، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزی کشور در مرداد امسال به میزبانی زنجان از دستورات این جلسه بود.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.