به گزارش ایرنا، مجتبی طباطبایی روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران دارالقرآن های آموزش و پرورش استان اصفهان در تیران و کرون افزود: در سال تحصیلی گذشته بیش از 700 هزار دانش آموز در مسابقات نهج البلاغه و مسابقات قرآن و عترت آموزش و پرورش شرکت کردند.
وی بیان کرد: از میان کل شرکت کنندگان در مسابقات قرآن و عترت بیش از 100 نفر به مرحله کشوری راه یافتند که 22 نفر موفق به کسب رتبه کشوری شدند.
رئیس اداره امور قرآنی، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: علاوه بربرگزاری مسابقات قرآنی فعالیت های فرهنگی دیگر مانند برگزاری محفل انس با قرآن، کلاس های حفظ و قرائت قرآن، جشنواره های قرآنی و مواردی از این قبیل به عنوان فعالیت های فوق برنامه فرهنگی در طول سال تحصیلی انجام می شود.
وی یادآوری کرد: 38 دارالقرآن تحت نظر آموزش و پرورش در سراسر استان اصفهان با همکاری چهره های برتر قرآنی هر منطقه فعالیت می کنند که این مراکز قرآنی علاوه برفعالیت های آموزشی و تخصصی برنامه های فرهنگی و قرآنی مدارس را نیز برگزار می کنند.
طباطبایی اضافه کرد: افزایش باورهای دینی، تقویت انس با قرآن و اهل البیت(ع) و انتقال مفاهیم قرآنی رسالت و هدف برگزاری این برنامه هاست.
استان اصفهان دارای860 هزار دانش آموز و بیش از هزار واحد آموزشی است.
گردهمایی مدیران دارالقرآن های آموزش وپرورش استان اصفهان با هدف هم افزایی و تبادل نظر در خصوص برنامه های قرآنی در شهرستان تیران و کرون برگزار شد.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
پ.7131 خبرنگار: اکبر مهدی زاده - انتشاردهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.