به گزارش ایرنا، حمید رضا صائبی روز دوشنبه در نشست مجمع انتخاباتی هیات های ورزشی دانش آموزان استان قزوین افزود: هیات های ورزش دانش آموزی ساختاری برای رشد و توسعه دانش آموزان و توان افزایی استعدادهای ورزشی این قشر از جامعه به شمار می رود.
وی با بیان اینکه مجمع هیات های ورزشی بالاترین رکن تصمیم گیری برای فعالیت های ورزشی دانش آموزی در سطح استان ها هستند،اضافه کرد: استعدادیابی و ارتقای ضریب سلامت دانش آموزان در حوزه ورزش مدارس کشور را 2 رویکرد مهم وزارت آموزش و پرورش است.
صائبی با بیان اینکه در سال 94 معاونت تربیت بدنی و سلامت دارای ردیف بودجه ای مجاز شد،ادامه داد: امسال شاهد رشد 24 درصدی این بودجه بودیم.
سرپرست فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور تاکید کرد: امروز فدراسیون ورزش دانش آموزان همسو با سیاست های معاونت ورزش و سلامت تمام تلاش خود را به کار بسته تا زمینه حضور دانش آموزان را در مسابقات ورزشی ملی و بین املللی فراهم کند.
وی با بیان اینکه این فدراسیون به دنبال تامین سلامت و شادابی دانش آموزان است،خاطر نشان کرد: فدراسیون ورزش دانش‌آموزی براساس سند تحول و به منظور تحقق اهداف این سند در بحث سلامت و تندرستی تاسیس شده است.
صائبی تصریح کرد: در نهایت با تاسیس فدراسیون ورزشی مدارس و عضویت آن در مجامع بین المللی و پس از طی فراز و نشیب هایی، امروز سیاست آموزش و پرورش، استقرار حقوقی، تشکیلاتی و ساختاری فدراسیون در سطح کشور است.
وی خاطرنشان کرد: ساختار شکل گرفته فدراسیون ورزشی بر اساس منشور المپیک است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این نشست گفت: هیات ورزش دانش آموزی در راستای جذب دانش آموزان ورزشی و تخصصی کردن ورزش در مدارس و استعدادیابی فعالیت می‌کند.
عین الله صادقی با تاکید بر اینکه همه باید برای پیشبرد اهداف این هیات تلاش کنیم،افزود: هیات ورزش دانش آموزی در راستای جذب دانش آموزان ورزشی، تعامل با اداره ورزش و جوانان، تخصصی کردن ورزش در مدارس و استعدادیابی فعالیت می‌کند.
وی اظهار کرد: نگاه ما به ورزش در مدارس، توسعه فعالیت های همگانی و تربیت بدنی دانش آموزان است.
عباس علایی مقدم سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین در این نشست گفت: به یقین قهرمانان ورزشی ما از دورن مدارس برخاسته اند و هیات های ورزشی دانش آموزان می تواند نقش مهمی در رشد و شکوفایی استعدادهای ورزشی دانش آموزان داشته باشد.
در پایان این نشست، حمید ایراندوست با کسب 17 رای به عنوان رئیس هیات ورزشی دانش آموزی استان قزوین انتخاب شد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.