به گزارش ایرنا، علی محمدی روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه افزود: هشت ناظر در مرکز استان زنجان و 16 ناظر نیز در سطح مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان بر روند ثبت نام از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم نظارت می کنند.
به گفته وی، با توجه به اینکه ثبت نام از دانش آموزان در مقطع اول ابتدایی استان زنجان آغاز شده است، این اکیپ های نظارتی از امروز/شنبه/ در این مدارس مستقر شدند.
دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ثبت نام از دانش آموزان میان پایه در این مدارس بعد از اتمام امتحانات آغاز می شود.
محمدی افزود: ثبت نام از دانش آموزان پایه های اول در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم باید با حضور یکی از والدین دانش آموز باشد.
وی ادامه داد: دانش آموز پس از پایان پایه نهم و هدایت تحصیلی با توجه به سهمیه و مدرسه ای که برای ثبت نام در مقطع تحصیلی دوم متوسط مشخص شده نام نویسی خواهد کرد.
دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ثبت نام از دانش آموزان تا 31 مرداد امسال ادامه دارد و مرحله بعدی ثبت نام نیز از اعلام نتایج امتحانات تجدیدی در شهریور خواهد بود.
محمدی با تاکید بر اینکه دریافت هرنوع وجهی با عنوان کمک به مدرسه از سوی مدیران مدارس غیرقانونی است، اظهار کرد: در ثبت نام پایه اول ابتدایی فقط 75 هزار ریال پول بیمه و 144 هزار ریال مبلغ کتاب های درسی از والدین دریافت می شود.
وی تاکید کرد: شهریه دانش آموزان در مدارس غیردولتی به شماره حساب مدرسه واریز می شود و درصورت دادن چک از سوی والدین نیز این چک بانکی باید به نام مدرسه باشد.
دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ثبت نام از دانش آموزان در دوره متوسطه اول مدارس تیزهوشان بر اساس سوابق تحصیلی، سنجش هوش و استعداد تحصیلی آنها خواهد بود که در حال حاضر شیوه نامه آن ابلاغ نشده و به محض دریافت، اطلاع رسانی خواهد شد.
محمدی تاکید کرد: والدین در صورت مواجه شدن با مشکل در ثبت نام و یا مشاهده هرتخلفی مورد را با شماره های 33133437، 33133452، 33133440، 33133444 ، 33133441 اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اطلاع دهند و یا آن را به سامانه 3000244244 پیامک کنند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان در سال تحصیلی جاری 18 هزار و 398 دانش آموز دارد که این تعداد در 2 هزار و 391 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.