به گزارش ایرنا، تعدادی از والدین دانش آموزان زنجانی در تماس با ایرنای مرکز زنجان از اینکه مدیران مدارس در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم ارائه کارنامه فرزندانشان را مشروط به کمک مالی به مدرسه کرده اند، ابراز نارضایتی کردند.
یکی از اولیای دانش آموزان گفت: مدیر مدرسه فرزندم ارائه کارنامه را منوط به پرداخت کمک مالی به مدرسه کرده است و از تحویل کارنامه خودداری می کند.
سلمان حسین زاده افزود: این روش در بسیاری از مدارس نیز اعمال می شود و هستند دانش آموزانی که والدین آنها کمک به مدرسه را پرداخت نکرده و دانش آموز از ترم اول تاکنون کارنامه خود را دریافت نکرده است.
وی یادآوری کرد: با توجه به اینکه پول نقدی برای کمک به مدرسه نداشتم به هنگام دریافت کارنامه ترم اول فرزندم چک 2 میلیون و 400 هزار ریالی را به مدرسه داده ام.
یکی دیگر از والدین که دختر وی در یکی از دبیرستان های دولتی زنجان مشغول به تحصیل است گفت: مدیر مدرسه والدین را ملزم به پرداخت کمک به مدرسه کرده و چنانچه این مبالغ از سوی والدین پرداخت نشود کارنامه دانش آموزان ارائه نمی شود.
وی افزود: این کمک جدا از هزینه سرویس و شهریه مدرسه است.

** مدیران نمی تواند اولیا را برای کمک به مدرسه مجبور کنند
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: کمک به مدرسه در چارچوب مقررات و ضوابط انجام می شود و هیچ مدیری نمی تواند اولیا را برای کمک به مدرسه مجبور کند.
یعقوب علی عبادی یادآوری کرد: مگر اینکه انجمن اولیا و مربیان برای ارائه خدمات آموزشی و پرورشی بیشتر به دانش آموزان در مدارس خاص، تیزهوشان، هیات امنایی، شاهد و غیردولتی خواستار کمک مالی بر اساس تمایل والدین باشد.
وی تاکید کرد: مدارس دولتی مجاز نیستند کارنامه دانش آموزان را به بهانه اخذ کمک مالی از والدین تحویل ندهند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: اگر اولیا در این باره شاکی باشند باید مورد بررسی قرار گیرد.
عبادی یادآوری کرد: اولیا در صورت مشاهده چنین مواردی می توانند مورد را به کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در نواحی و مناطق آموزش و پرورش برای بررسی اطلاع دهند.

** مدیران نمی توانند کارنامه دانش آموزان را گرو نگهدارند
رئیس سنجش و ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مدیران در مدارس غیردولتی، خاص و دولتی نمی توانند کارنامه دانش آموز را به عنوان گرو نگه دارند.
محمد خندان تاکید کرد: این مساله موجب سرخوردگی دانش آموز می شود و روش صحیحی برای جلب کمک به مدرسه نیست.

** اولیا متعهد به پرداخت حق سرویس و شهریه هستند
سرپرست آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان نیز گفت: تعدادی از مدارس در این ناحیه هیات امنایی و خاص است و هر یک بر اساس ضوابطی اداره می شوند.
محمدحسین صفری ادامه داد: تعداد کمی از اولیا بنا به هر دلایلی طی سال تحصیلی نتوانسته اند هزینه شهریه و سرویس مدارس را پرداخت کنند که این مساله در پایان سال و زمان مطالبه کارنامه دانش آموز موضوع تنش بین اولیا و مدیران مدرسه می شود.
وی تاکید کرد: هیچ اجباری برای کمک به مدرسه وجود ندارد و اولیا نیز بر اساس علاقه و داوطلبانه می توانند به هر میزانی که در توان دارند به مدارس کمک کنند.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.