به گزارش ایرنا ،حجت‌الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه خلخال با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص حل مشکلات مهم کشور به دست مردم افزود:

همان‌طور که کشورمان به کمک مردم همیشه در صحنه ایران از بسیاری از بحران‌های مختلف در ۴۰ سال تاریخ پربرکت نظام اسلامی عبور کرد ، از شرایط سخت اقتصادی جامعه امروزی نیز به کمک همین مردم و با ابتکار عمل جوانان گذار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بروز مشکلات در طول زندگی بشر امتحان الهی برای سنجش مقاومت انسان در مقابل انواع سختی‌ها و گرفتاری‌ها است، گفت: تاریخ بشریت حاکی از بروز از انواع مشکلات مالی و اقتصادی در همه نظام‌های حکومتی جهان بوده و همه اینها بیانگر این حقیقت است که ادامه حیات بشر نیز عاری از این گونه مشکلات همچون مشکلات امروزی کشور نخواهد بود.

او اظهار داشت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند ملت ما در زیرپرچم و نهضت امام حسین (ع) راهی را ادامه می‌دهد که در طول  مسیر این راه هرگونه مذاکره و یا مبادله با دشمن منجر به زوال است.

وی با بیان اینکه دشمنان امروزی اسلام در هیچ شرایطی قابل قیاس با دشمنان صدر اسلام نبوده و بسیار قوی‌تر ،مکارتر ،غاصب‌تر و طمع‌کارتر از دشنمان دوران گذشته این دین هستند، گفت: در چنین شرایطی دل بستن به کمک بیگانگان برای حل مشکلات داخلی کشور که براحتی قابل حل توسط مردم است، کج‌خیالی و بدور از عقل و منطق است.

خطیب جمعه خلخال افزود: البته باید در نظر داشت که سیاست جمهوری اسلامی ایران توقف نشست و برخاست با خارج از کشور نیست ولی در حل مشکلات داخلی کشور نباید دل به کمک بیگانگان ببندیم.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید به فرهنگیان و دانش‌آموزان این شهرستان گفت: بدلیل حساسیت دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان یک سیستم هدایت بشر و علم‌آموزی آموزش و پرورش به همراه معلمان از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردار بوده که انتظار از مسئولان این مجموعه حفظ جایگاه منزلت آن به معنای واقعی کلمه و تلاش برای پیشبرد اهداف آموزش و تربیتی جامعه با تمام وجود است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.