مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: فعالیت جهاد دانشگاهی در رونق تولید مشهود است.
علی آشتاب در گفت‌وگو با ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: این نهاد انقلابی می‌تواند با توانمندی‌های بالقوه و بالعلی که در اکثر زمینه‌های علمی و فناوری دارد و در راستای تبدیل ارائه خدمات شایسته با فرصت‌های متعدد با رعایت مقررات مربوطه با حمایت بیش از پیش مسئولین منجر به توسعه همه جانبه استان کند.
وی تصریح کرد: همچنین با توسعه آموزش‌های فراگیر دانش آموختگان خود مرتبط با بازار کار استان در راستای پیوند صنعت و بازار کار و ایجاد مهارت عملی نقش اساسی در شرایط فعلی جامعه ایفا کند.
مدیرکل تعاون، کار و تعاون اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: اثرگزاری فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف اعم از آموزشی، پژوهشی، علمی و تحقیقات و به‎ویژه در حوزه فرهنگی همگام با موضوعات بروز جامعه و ترویج به موقع این اقدامات در رونق تولید مشهود است.
آشتاب اضافه کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی  و علمی کاربردی با استفاده از اساتید و دانشجویان و جوانان نخبه توانسته با استفاده از علم روز و بررسی فرصت‌های داخلی و ملی، گام‌های علمی بزرگی بردارد و شاهد مثال آن را می‌توان ایجاد الگوی نوین مشاغل خانگی در استان دانست که به آموزش و حمایت از مشاغل داخلی و بومی استان و گسترش اشتغال با استفاده و تکیه بر توان داخلی استان کمک شایانی کرد.
وی بیان کرد: همچنین جهاد دانشگاهی با انتقال نظرات و دیدگاه عموم مردم می‌توانند در جهت راهنمایی، هدایت تولید کنندگان و مسئولین و همچنین رغبت مردم به استفاده از تولید داخلی و در نهایت رونق تولید موثر واقع شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: جهاد دانشگاهی با توجه به اینکه یک نهاد انقلابی و معتقد به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی بوده و دارای نیروی انسانی متخصص و متعهد بوده که با توسعه آموزش‌های تخصصی و گفتمان سازی در سال‌های اخیر بین جوانان و دانش آموختگان خود و حضور در جمع مردم توانسته روحیه جهادی را در بین آنان ترویج داده و همچنین با آموزش و پرورش نیروهای انسانی در راستای تحول این قشر از جوانان رسالت خود را به نحو مطلوبی انجام داده است.
آشتاب اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان می‌تواند الگویی برای نهادها و موسسات دولتی و غیردولتی باشد؛ چون با تکیه به نیروهای جهادی و نیروی جوان‌های توانمند خود می‌تواند گام‌های موثری در پیشرفت‌های علمی و پژوهشی بردارد و از این پس نیز در مسیر تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی حرکت کند.
وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی زمانی‌که کشور در تحریم‌های ظالمانه دشمنان قرار دارد و  کشور امکان نیاز به  برخی وسایل و امکانات خاص را داشته، با فعالیت جهادی خود در زمینه‌های علمی و پژوهشی رهایی بخش مشکلات کشور بوده و از این جمله می‌توان به فعالیت‌های موسساتی همچون مرکز ناباروری خرم‌آباد اشاره کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین با اهداف درخشانی که جهاد دانشگاهی استان برای آینده ترسیم کرده و با تجربه‌های گذشته که از کشور و استان کسب کرده می‌تواند در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با برنامه ریزی‌های دقیق، توسعه آموزش‌های فناورانه، و تربیت افراد متخصص در استان به مهم دست یابد.
وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی استان با حضوردر همه حلقه‌های نوآورانه به اقتضای شرایط علمی و فناوری کشور  به وسیله جوان‌های استان تاکنون موفق عمل کرده است که این استفاده و ایجاد فرصت برای جوانان این استان توانسته عملکرد خود را نمایان کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: انتظار می‌رود جهاد دانشگاهی استان با استفاده از ظرفیت‌های درونی خود و امکانات بالقوه استان و آموزش و مهارت افزایی دانش آموختگان خود به شیوه‌های مختلف علمی و عملی و تروج فرهنگ تعاون و کارهای کارآفرینانه در راستای توسعه استان گام بردارد و این می‌طلبد تا جهاد دانشگاهی با برنامه‌ریزی مدون و ایجاد سند توسعه خود با اهداف خاص در این خصوص، فرمایشات مقام معظم رهبری را عملی کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.