محمد دستورانی روز پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات آموزش و پرورش استان، افزود: سال گذشته ۳۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان سمنان شدند و بعد از گذراندن دوره آموزشی امسال مشغول به تدریس در مدارس استان می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: امسال ۴۳۵ معلم حق التدریسی بدون آزمون پیمانکاری می‌شوند.

دستورانی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد ریال از پاداش فرهنگیان مربوط به سال ۹۷ در ۲ نوبت در نیمه دوم مرداد و شهریور پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان سمنان در زمینه درآمد اختصاصی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده و سال گذشته درآمد اختصاصی این اداه کل ۴۰ درصد افزایش یافت.


نشاط آفرینی سرلوحه کار خبرنگاران باشد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: خبرنگار تحلیل درست، خبر جامع، کامل و مفید را در اختیار جامعه قرار می دهد و موجب نشاط آفرینی در جامعه می‌شود.

دستورانی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امیدآفرینی در تراز تقوا است، ادامه داد: تولید خبرهای تضعیف کننده نشاط و امید در جامعه اقدامی به دور از اخلاق و تقوا است.

وی بیان کرد: تولیدات رسانه‌های در تراز جمهوری اسلامی ایران امیدافرین و بر اساس تحلیل درست باشد تا دسیسه‌های رسانه‌های معاند خنثی شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی میان مردم، دولت و جامعه با یکدیگر هستند، ادامه داد: خبرنگاران با انتشار خبرهای مفید و موثق نقشی موثر در توسعه کشور دارند.

دستورانی یادآور شد: کار خبرنگاری شبیه ترین کار به شغل تعلیم و تربیت است، چرا که خبرنگاران با اطلاع رسانی شفاف و نقد توام با اخلاق، موجب کاهش سوء مدیریت‌ها و افزایش بهره وری در جامعه می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: خبرنگاران در تولید فراورده‌های خبری بین مسائل شخصی و تخصص حرفه‌ای خود مرز را رعایت کنند و تنها به منافع مردم بیندیشند.

در استان سمنان حدود ۱۲۰ هزار دانش آموز تحصیل می‌کنند.

هفدهم مرداد به مناسبت شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف روزخبرنگار نامگذاری شده است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.