به گزارش ایرنا ،سیدغلامحسین گنجی روز یکشنبه در دوره آموزشی عملی نماز آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی مناطق آموزش و پرورش جنوب استان اردبیل در خلخال افزود: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در ۹۳.۱ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ ساله استان اردبیل باسواد هستند و کمتر از هفت درصد این گروه سنی بی‌سواد می‌باشند. 

گنجی اظهار داشت: فاصله باسوادی استان اردبیل با کشور ۱.۶ درصد است که تلاش می‌کنیم با جذب بیشتر افراد بی‌سواد به کلاس‌های نهضت سوادآموزی در مناطق مختلف استان این فاصله را کاهش داده و به میانگین کشوری برسانیم.
گنجی با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر در استان در سن ۴۵ تا ۵۰ سال بی‌سواد هستند، افزود: اگر درست برنامه‌ریزی نکنیم این تعداد افراد از جامعه هدف خارج شده و بی‌سواد خواهند ماند.
وی گفت: با برنامه‌ریزی که در استان در حال انجام است در آینده نزدیک شاهد تحول بزرگ در بحث سوادآموزی جامعه هدف خواهیم شد.
معاون سواد آموزی استان اردبیل گفت: میانگین درصد باسوادی در شهرستان‌های اردبیل و خلخال بالاتر از میانگین کشوری است و در سایر شهرستان‌ها هم تلاش می‌شود درصد جمعیت باسواد جامعه روز بروز افزایش یابد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از ۱۰ هزار نفر از افراد بی‌سواد استان در سه دوره آموزشی ، سوادآموزی ، تحکیم و انتقال نهضت سوادآموزی استان حضور خواهند داشت.
گنجی به نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی هم اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی ۹۹ درصد می‌باشد که بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته‌ایم.

وی گفت: با توجه به اهمیت با سوادی جمعیت در سازمان نهضت سوادآموزی باسواد کردن گروه‌های سنی مختلف را در دستور کار خود قرار داده و با هدف‌گذاری انجام شده تلاش بر این است تا جمعیت ۱۰ تا ۴۹ ساله استان اردبیل از نعمت سواد بهره‌مند شوند.

او با اشاره به اهمیت نماز در جامعه برگزاری دوره آموزشی عملی نماز برای آموزش‌دهندگان مناطق آموزش و پرورش خلخال ،شاهرود ، خورش‌رستم و کوثر به میزبانی خلخال را در دستیابی به اهداف ترویج فرهنگ نماز در بین گروه‌های مختلف جامعه بویژه سوادآموزان اعلام کرد و افزود: ۱۰۰ نفر از آموزش دهنده‌های نهضت سوادآموزی این مناطق در این دوره ۲ روزه شرکت با راهکارهای آموزش عملی نماز به سوادآموزان آشنا می‌شوند.

او گفت: برگزاری این دوره‌ها در راستای تحقق خواسته مقام معظم رهبری در ترویج شعار اسلامی ، برجسته کردن فرهنگ نماز و ترویج سبک زندگی اسلامی در بین آحاد مختلف مردم است.

الله‌شکرعبدی ، رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل نیز در این از همکاری این ستاد برای برگزاری دوره آموزشی عملی نماز آموزش‌دهنده‌های نهضت سوادآموزی که با عنوان طرح کلید بهشت در استان برگزار می‌شود، خبر داد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.