به گزارش ایرنا ،اکرم علی‌پور روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی منطقه جنوب استان اردبیل در خلخال افزود: در جشنواره امسال رضوی ۲۱ هزار نفر از مناطق مختلف این استان شرکت کرده بودند که از این تعداد ۱۶۰ نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شده‌اند.

او بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره در ۲ بخش آنلاین  و مکتوب و در سه رده سنی کودک ، نوجوان و بزرگسالان و در مدت ۲ ماه برگزاری آن ۱۲ منبع کتاب معرفی شده را مطالعه کردند.

به گفته وی ، رشد قابل توجه شرکت‌کنندگان در این جشنواره  موجب ارتقای رتبه کتابخوانی و مطالعه کتاب استان در کشور شده است.

فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این آیین با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم گفت: فرهنگ استفاده از کتاب و مطالعه آن به عنوان مهم‌ترین ابزار حفظ فرهنگ بومی و سنتی مناطق باید مورد توجه جدی مسئولان امر قرار بگیرد.

وی افزود: در کنار ایجاد زیرساخت‌های لازم از سوی دولت از جمله احداث کتابخانه‌های جدید ،تخصیص اعتبار برای تعمیر ،تجهیز و نگهداری کتابخانه‌ها، انتظار از خانواده‌ها و نظام آموزشی تلاش برای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب در بین فرزندان و دانش‌آموزان است.

رئیس انجمن کتابخانه‌های خلخال هم گفت: حفظ فرهنگ ارزشمند مطالعه کتاب و عبور از طوفان ایجاد شده توسط رسانه‌های شنیداری، دیداری  و همچنین فضای مجازی نیازمند برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی برای آشتی مردم با کتاب است.

حسین بصیر ، مدیر کتابخانه‌های عمومی خلخال نیز گفت: در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی  منطقه جنوب استان اردبیل بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر از شهرستان‌های  خلخال و کوثر شرکت کردند که امروز از ۱۱ برگزیده این جشنواره از شهرستان کوثر و ۱۹ برگزیده خلخال بهمراه چهار نفر از کتابداران نمونه و دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره تجلیل شد.

او اظهار داشت: هم‌اکنون هشت کتابخانه نهادی و یک کتابخانه مشارکتی در خلخال و همچنین چهار کتابخانه نهادی در کوثر با مجموع  هفت هزار و ۶۰۰ عضو فعالیت دارند که پنچ هزار و ۴۰۰ نفر آن مربوط به این شهرستان و ۲ هزار و ۲۰۰ نفر نیز به کتابخانه‌های کوثر اختصاص دارد.

وی افزود: مجموع منابع کتاب خلخال ۱۲۸ هزار عنوان و کوثر نیز ۴۵ هزار عنوان کتاب است و آمار مراجعه به کتابخانه‌های ۲ شهرستان نیز بطور میانگین روزانه در خلخال ۴۰۰ نفر و در کوثر ۲۰۰ نفر است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.