به گزارش خبرنگار ایرنا، در این راهپیمایی نمادین دانش آموزان شرکت کننده با در دست داشتن کتاب ها و نیز دست نوشته، پلاکارد و قرائت دسته جمعی شعر 'من یار مهربانم' برلزوم توجه بیشتر به مقوله کتاب و کتابخوانی تاکید کردند.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی نمادین، مسیر چند صد متری بخشی از خیابان مختوم جنوبی تا کتابخانه عمومی مختومقلی فراغی این شهر را طی کردند.
رییس اداره کتابخانه های عمومی گنبدکاووس درحاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این راهپیمایی نمادین در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با مشارکت چند مدرسه، دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و برخی اعضای کتابخانه های عمومی این شهرستان برگزار شد.
وی افزود: علاوه بر این راهپیمایی نمادین، مراسم جشن گلریزان کتاب با مشارکت مدیران و کارکنان برخی ادارات و نهادهای گنبدکاووس درمحل کتابخانه عمومی مختومقلی فراغی این شهرستان برگزار می شود.
مجاهدی راد، افتتاح دفتر 'انجمن دوستداران کتاب مهر گنبدکاووس' را از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی اعلام کرد و گفت: در این هفته برنامه های متنوعی از جمله برپایی نمایشگاه کتاب، کارگاه های قصه گویی، شاهنامه خوانی و نشست های کتابخوان درسطح شهرستان برگزار شد.
به گفته وی، هم اکنون شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت تنها دارای چهار کتابخانه عمومی با مجموع 67 هزار جلد کتاب و 4085 نفر عضو فعال می باشد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.