سرگرد جواد کارکن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کتاب ها از سال 95 تا زمان حاضر و به مناسبت های مختلف بین دانش آموزان روستاهای مناطق مرزی و برخی نقاط شهری دو شهرستان گنبدکاووس و مراوه تپه، به صورت رایگان توزیع شده است.
وی، هدف از توزیع این اقلام فرهنگی را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و کمک به ارتقای سرانه مطالعه در جامعه بویژه مرزنشنیان اعلام کرد و گفت: هزینه 80 درصد این کتاب ها که هر یک از 15 هزار تا 70 هزار ریال قیمت دارد، از محل مشارکت های خیرین و 20 درصد نیز از اعتبارات فرهنگی مرزبانی تامین شده است.
سرگرد کارکن اضافه کرد: از مجموع کتاب های توزیع شده، یک هزار جلد آن از ابتدای امسال تا الان بوده که 200 جلد آن در هفته کتاب و کتابخوانی (24 تا 30 آبان) در اختیار اداره کتابخانه های عمومی گنبدکاووس برای توزیع بین کتابخانه های عمومی این شهرستان گذاشته شده است.
وی تصریح کرد: هنگ مرزی اترک تنها ارگان نظامی است که به این کار فرهنگی اقدام نموده تا به نوعی همیار دیگر دستگاه های فرهنگی منطقه، برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باشد.
هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.