رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر روز یکشنبه در این مراسم گفت: بهره‌برداری از این جاده گردشگری در هفته دولت ثمرات قابل توجهی در رونق گردشگری منطقه خواهد داشت.

ایمانعلی ایمانی افزود: جاده گردشگری خیاو تا گردولی امکان استفاده از ظرفیت‌های گردشگری منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گردولی و همچنین راه دسترسی روستای میرک و محله قره‌درویش مشگین‌شهر را تسهیل کرده و از بار ترافیکی منطقه و پارک جنگلی می‌کاهد.

او اظهار داشت: این پروژه با صرف پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار از ردیف اعتبارات ملی اجرا شد که سه کیلومتر از این مسیر زیرسازی و یک کیلومتر تا سایت b  پل معلق آسفالت‌ریزی شده است.

ایمانی گفت: تنها یک کیلومتر از مسیر زیرسازی نشده که در سال ۹۸ تکمیل می شود و شاهد تردد و رفاه حال مسافران و گردشگران و تقویت جوامع محلی در توسعه پایدار خواهیم بود.

او افزود: با توجه به اینکه گردشگری محور نخست توسعه استان است، میراث فرهنگی به منظور توسعه گردشگری مناطق، زیرساخت‌هایی از جمله راه‌سازی را متقبل می‌شود.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی‌بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد و کهنه‌قلعه است.
پارک جنگلی خیاوچای ، پل معلق و آب‌های گرم معدنی شابیل و قینرجه از جاذبه‌های گردشگری مشگین‌شهر است.

۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.