مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با تقدیر از همکاری‌ و رویکرد مناسب رسانه‌ها و خصوصا خبرگزاری ایسنا به حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایسنای استان از آن رسانه‌هایی است که به واسطه رویکرد تخصصی و حرفه‌ای، کسی در خصوص تولیدات خبری آن "ان قلتی" ندارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، مهدی جمال همزمان با روز خبرنگار با حضور در دفتر ایسنای سمنان به تقدیر از همکاری رسانه‌های استان با اداره کل میراث فرهنگی استان پرداخت و اظهار کرد: خبرگزاری ایسنا از پرنفوذترین و حرفه ای ترین خبرگزاری ها است.

وی با بیان اینکه ایسنای استان به تولید محتوای تخصصی می‌پردازد گفت: اگر دستگاه‌های تخصصی همچون جهاددانشگاهی، خبرگزاری ایسنا و دیگر رسانه‌ها به یاری ما بیایند می‌توانیم در زمینه رونق گردشگری ، توفیقات خوبی در استان داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بر ضرورت معرفی بیشتر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان تاکید و تصریح کرد: استان سمنان چه از نظر تنوع آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی و چه در قدمت بالای آثار و ابنیه تاریخی از ظرفیت‌های بالقوه زیادی برخوردار است اما متاسفانه این ظرفیت‌ها آنگونه که شایسته بوده معرفی نشده است.

وی با اشاره به 16 مرداد سالروز تشکیل جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی چه در حوزه‌های آموزشی و چه در حوزه‌های تحقیقاتی و پژوهشی می‌تواند به رشد و تقویت صنعت مهم گردشگری کمک کند.

جمال از آمادگی این اداره کل برای استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های آموزشی خبر داد و گفت: حوزه گردشگری امروز بیش از هر زمان دیگری به ابتکار و خلاقیت نیاز دارد و جهاددانشگاهی می‌تواند در این حوزه به یاری میراث فرهنگی استان بیاید.

وی با اذعان به اینکه استان سمنان با ضعف‌های جدی در حوزه زیرساخت‌های گردشگری روبرو است ادامه داد: فقدان برخی زیرساخت‌ها و عدم معرفی مناسب ظرفیت‌ها سبب شده که به عنوان مثال بسیاری از علاقمندان کویرنوردی به مناطق دورتر بروند و این در حالی است که مناطق کویری استان سمنان جدا از نزدیکی و دسترسی آسان‌تر از جذابیت ، بکر بودن و تنوع بیشتری برخوردارند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستیوگردشگری استان سمنان بر لزوم معرفی صنایع دستی این استان تاکید کرد و گفت: جهاد دانشگاهی می تواند در برند سازی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نقش آفرین باشد.

جمال با اشاره به ظرفیت‌های بالای این استان در حوزه‌های سه‌گانه اداره کل میراث فرهنگی اظهار کرد: با وجود برخی مشکلات و نبود برخی زیرساخت‌ها، صنعت گردشگری در استان سمنان از آینده روشنی برخوردار است.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.