حسن رمضانی روز سه‌شنبه در نشست شورای فنی استان خراسان جنوبی که به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد افزود: همچنین ۳۵ پروژه از محل اعتبارات عمرانی استانی در بخش تامین زیرساخت‌های گردشگری استان با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در دست اجرا است.

وی بیان کرد: ۹ پروژه نیز از محل اعتبارات ملی در حوزه تامین زیرساخت‌های گردشگری با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دست اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: همچنین ۹ پروژه از محل اعتبارات ارتقای شاخص‌ها در استان با اعتبار یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در دست اجرا و سه مرکز آموزش صنایع دستی در شهرستان‌های فردوس، سرایان و سربیشه در دست ساخت است.

وی عنوان کرد: بازارچه صنایع دستی بیرجند در کاروانسرای امینی راه اندازی می‌شود که تاکنون در زمینه مرمت این اثر تاریخی ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: در زمینه مرمت و راه اندازی بازارچه صنایع دستی بیرجند به ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز داریم که تلاش می کنیم این طرح تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

وی اظهار داشت: همچنین بازارچه صنایع دستی در محل پارک تون فردوس در دست اجرا است که در سال جاری برای اجرای و اتمام این طرح ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم.

 وی با اشاره به اینکه برخی آثار تاریخی بیرجند از نفایس ملی است گفت: گاهی در مناقصه‌ها افراد تازه کار برنده مناقصه می‌شوند که مرمت آثار تاریخی توسط افراد تازه‌کار مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

رمضانی عنوان کرد: نیاز است در زمینه تعمیر و نگهداری آثار تاریخی استاد و بنا در اختیار این مجموعه به صورت آنی باشند تا در صورت تخریب اثر، اقدامات مرمتی هرچه سریعتر انجام شود.

وی افزود: کارفریان و کارگران امانی این نهاد مدت ۶ ماه است که حقوق نگرفته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از برگزاری کارگاه تخصصی بین المللی مرمت بناهای خشتی اولین بار در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: افراد شرکت کننده در این کارگاه بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

وی گفت: برگزاری این کارگاه بازخورد خوبی خواهد داشت و در معرفی خراسان جنوبی در سطح ملی و بین المللی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه بازدید گردشگران در قنات بلده فردوس تسهیل شده است افزود: امکان رفتن به بخشی از قنات بلده فردوس به طول ۱۰ تا ۱۲ متر وجود دارد که در این بخش چاه و مادر چاه اصلی قابل رویت است و مسائل ایمنی نیز رعایت شده است.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.