یک واحد فروش تورهای گردشگری داخلی و خارجی در قزوین به علت نداشتن مجوزهای قانونی فروش تور مهر و موم (پلمپ) شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین روز چهارشنبه در این خصوص گفت: یک واحد فروش تورهای گردشگری داخلی و خارجی به علت نداشتن مجوزهای قانونی فروش تور، با حضور نمایندگان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و اداره کل اماکن مهر و موم و از فعالیت آن جلوگیری شد.

این مسئول اظهار داشت: در سال‌های اخیر برخی افراد و واحدهای غیرمجاز بدون داشتن مجوز رسمی در زمینه فروش تورهای گردشگری فعالیت دارند و به دلیل رعایت نکردن استانداردهای مصوب گردشگری و تضییع حقوق مسافران و خانواده‌ها در طول سفر، اغلب خسارات جبران ناپذیری به بار می‌آورند.

وی افزود: واحدها و افراد حقیقی و حقوقی که در زمینه تبلیغ و فروش تورهای مسافرتی فعالیت دارند، فقط با داشتن مجوز رسمی از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مجاز به فروش تورهای مسافرتی هستند در غیر این صورت طبق ضوابط با آنها برخورد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین تصریح کرد: در خرید تورهای مسافرتی تنها در صورت ارائه مجوز بند “ب” دارای اعتبار از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، قرارداد تور دارای مهر و سربرگ دفتر، بیمه مسافرتی، رسید پرداخت و مبلغ پرداختی به مسافران، خسارات مالی و جانی برای مسافر از طریق سازمان میراث فرهنگی قابل پیگیری خواهد بود.

این مسئول یادآور شد: گردشگران و هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و برای ارائه نظرات و پیشنهادات خود با تلفن ۳۳۶۸۵۰۲۴ واحد نظارت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی تماس بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.