به گزارش ایرنا، مهدی جمال روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت نوروز 98 افزود: پایگاه های اطلاع رسانی در ورودی استان سمنان از غرب در شهرستان گرمسار و شرقی ترین نقطه و خروجی استان در شهرستان میامی مستقر می شود.
به گفته وی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان حدود 16 پایگاه از 49 پایگاه اطلاع رسانی را به صورت مستقل برپا می کند.
وی با بیان این که پراکندگی اطلاع رسانی مانع از جذب گردشگر می شود، ادامه داد: امسال اطلاع رسانی صرفا به وسیله 49 پایگاه اطلاع رسانی برای جلوگیری از گمراهی گردشگر انجام می شود.
جمال خاطر نشان کرد: امسال 60 نوروزگاه به منظور جذب گردشگر از 25 اسفندماه تا 16 فروردین سال آینده فعال است.

** چاپ 100 هزار نسخه بروشور برای معرفی استان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: امسال 100 هزار نسخه بروشور تبلیغاتی به منظور اطلاع رسانی از ظرفیت های گرشگری استان سمنان تهیه شده است.
وی ابراز داشت: برای تهیه این تعداد بروشور حدود 400 میلیون ریال هزینه شده و در هشت شهرستان استان سمنان توزیع می شود.

** معرفی سمنان با کمک فضای مجازی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به نفوذ فضای مجازی در زندگی خانواده ها، خاطر نشان کرد: امسال ظرفیت های گردشگری استان سمنان در بستر فضای مجازی و از طریق اپلیکیشن و ربات های تلگرامی انجام می شود.

**برپایی 267 غرفه صنایع دستی در سمنان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: نوروز امسال 19 بازارچه صنایع دستی با 267 غرفه در هشت شهرستان استان به منظور معرفی و فروش ظرفیت های صنایع دستی برپا می شود.
وی اظهار داشت: برپایی سیاه چادر و عرضه محصولات لبنی در کنار بازارچه های صنایع دستی از برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در نوروز 98 است.

** افزایش هرگونه نرخ تاسیسات گردشگری ممنوع است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: افزایش هر گونه نرخ تاسیسات گردشگری در هر صورت در استان ممنوع است.
وی یادآور شد: با هرگونه تخلف در رابطه با افزایش قیمت تعرفه های تاسیسات گردشگری به شدت برخورد می شود.
وی ادامه داد: در روزهای تعطیل نوروز به دلیل افزایش سفر و افزایش شمار گردشگران نظارت بر تاسیسات گردشگری تشدید می شود.

**راه اندازی تلفن گویای 31221 برای اطلاع رسانی جاذبه های گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: به منظور تسهیل در اطلاع رسانی و پاسخگویی 24 ساعته به گرشگران تلفن گویای 31221 در استان سمنان راه اندازی شده است.

** 28 اسفندماه شروع کار اسکان نوروزی در مدرسه ها
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این نشست خبری گفت: اکنون در محورهای شلوغ استان شرایط اسکان در مدرسه ها برای مسافران و گردشگران فراهم شده و از بیست و هشتم اسفند ماه تمامی پایگاه ها و مدارس آماده خدمات رسانی و اسکان هستند.
محمد دستورانی افزود: امسال 17 پایگاه، 220 مدرسه و یک هزار و 600 کلاس در شهرستان های استان سمنان آماده اسکان مسافران در نوروز 98 است.
وی ادامه داد: قیمت اسکان برای هر کلاس برای فرهنگیان در استان سمنان در یک شبانه روز 216 هزار ریال، کارکنان دولت 485 هزار ریال و مشاغل آزاد 700 هزار ریال تعیین شده و این تعرفه محدودیت جمعیتی ندارد.
دستورانی ادامه داد: نرخ اسکان مسافران در کلاس های درس براساس قیمت سال 97 محاسبه شده و برای سال 98 افزایش قیمت در نظر گرفته نشده است.
وی تصریح کرد: اکنون در حدود 2 هزار نفر به صورت اینترنتی برای استفاده از امکان اسکان در مدارس جا، رزرو کردند.
وی خاطر نشان کرد: در نوروز و تابستان 97 حدود 180 هزار نفر روز در پایگاه و مدارس استان سمنان اسکان داشته اند.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.