دبیر  جشنواره ملی روستا و استانی  شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:   جشنواره  استانی روستا بطور رسمی از عصر /سه شنبه / فعالیت کاری خود را آغاز می کند اما امشب و فردا شب برنامه های فرهنگی از قیبل حرکات آئینی و موسیقی کشوری  برای بازدیدکنندگان و شهروندان در نظر گرفته شده است.

سعید عبدی افزود: این جشنواره در سه مرحله  ۱۳ تا ۱۸ مرداد بصورت استانی، ۱۹ تا ۲۵ همین ماه جشنواره ملی اقوام و عشایر و همزمان با جشنواره آش با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را شامل می شود  و در نهایت در ایستگاه آخر به  جشنواره ملی روستا ختم می شود  که ۳۱ استان کشور شرکت کننده هستند.

وی یادآور شد: همزمان با جشنواره ملی روستا نمایشگاه هفته دولت برگرار خواهد شد و به این مهم توجه داشت که این استان  برای اولین بار در سطح گسترده ای  و به مدت ۲۴ روز جشنواره روستا را در سطوح مختلف با نظارت مستقیم  استانداری زنجان  عهده دار شده است.

دبیر  جشنواره ملی روستا و استان ادامه داد:تا کنون جشنواره ملی روستا به تعداد ۳۱ استان کشور در سطح وسیع در کشور برگزار نشده که برای اولین بار این استان میزبان شده  که این رخداد  مهم فرهنگی با مشارکت دفاتر امور روستایی استانداری ها انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: در این جشنواره  همایش هم اندیشی دفاتر امور روستایی  وشوراهای های استانداری های سراسر کشور نیز با حضور معاون توسعه روستایی و گردشگری ریاست جمهوری  در این استان برگزار  خواهد شد و علاوه بر ان اقدامات متعددی دیگر برای رفاه بازدید گنندگان و گردشگران اندیشیده است.

عبدی افزود: برای اولین بار ظرفیت ترافیک مجموعه گاوازنگ زنجان  با  همکاری شهرداری به ۲ برابر افزایش یافته  زیرا یکی از مشکلات اصلی در برگزاری جنشواره هایی مختلف در این مکان مسائل ترافیکی بوده که این مهم برطرف شده است.

وی اهدف از اجرای این جشنواره در سطح استانی و ملی را ایجاد نشاط اجتماعی و حمایت از تولیدات استانی بیان کرد و گفت که  معرفی روستاهای هدف گردشگری معرفی دهیارهای نمونه، حذف واسطه‌ها در فروش محصولات روستایی و معرفی و ترویج فرهنگ استفاده از خانه‌های بوم گردی در راستای سفرهای ارزان قیمت از دیگر اهداف تعیین شده  است.

این مسئول ادامه داد: طبق تمهیدات  اتخاذ شده از سوی استاندار زنجان نیز برای اولین بار در سطح کشور و با هدف حقوق شهروندی  میزهای خدمت تمامی دستگاههای اجرایی استان طی هفته دولت  و همزمان با برگزاری جشنواره  ملی مستفقر خواهد شد  و در این میان  شهروندان می توانند بدون واسطه ای خدمت لازم را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: این در حالی است  پیش از این چنین کاری به حال ایزوله، محدود و نمادین در کشور  برگزار شده  و در این راستا استقرار میزهای خدمت دستگاههای اجرایی به مدت ۶ روز از ساعت ۱۷ تا ۲۴ شب اقدامی مهم  و بی سابقه در سطح ملی بشمار می رود.

دبیر اجشنواره ملی روستاو استانی ادامه داد: این جشواره برا ی توسعه و شناخت استان زنجان و ا زهمه مهم تر توسعه  گردشگری بسیار تاثیر گذار خواهد بود در این راستا  برای تبلیغات بیشتر پوشش خبری آن نیز ار طریق رسانه های ملی انجام خواهد گرفت.

به گفته این مسئول، جشنواره  روستا در سطح استانی تا کنون ۲ بار برگزار شده و طی ماه جاری نیز سومین دوره آن برگزار می شود 

جشنواره استانی و ملی روستا همراه با نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت ۱۳ مرداد تا ۴ شهریور ماه در زنجان برگزار می شود.

۹۶۴۶/8068

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.