مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: بر اساس برنامه تدوین شده، ۳۱ پروژه زیرساختی در حوزه‌های مرتبط با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با ۳۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در سفر رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

نادر فلاحی با اشاره به اهمیت انجام این پروژه‌ها در توسعه و رونق صنعت گردشگری استان اردبیل افزود: این پروژه‌ها شامل برق‌رسانی، ایجاد موزه، مرمت و ساماندهی مکان‌های تاریخی و ایجاد سرویس بهداشتی است.

وی همچنین احیای روستای تاریخی کنزق و احیای دروازه عالی قاپو در ضلع غربی مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی را از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها و از مطالبات بحق مردم استان اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گت: در جریان سفر رئیس‌جمهوری به استان عملیات اجرایی ۱۳ پروژه سرمایه گذاری حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان آغاز می‌شود.

وی میزان اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده برای این پروژه‌ها را هزار و ۱۰۰ نفر ذکر کرد و افزود: برای این تعداد پروژه در مجموع بیش از هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده و شامل یک هتل پنج ستاره در سرعین، یک هتل سه ستاره در نمین، یک هتل ۲ ستاره در اردبیل و پارک آبی، دهگده گردشگری، پیست اسکی و مرکز آبدرمانی در سرعین است.

فلاحی اظهار داشت: همچنین در جریان سفر رئیس‌جمهوری عملیات اجرایی پروژه‌هایی مانند محوطه گردشگری، واحد پذیرایی بین راهی، مرکز تفریحی و سرگرمی و توسعه طرح اقامتی و آبدرمانی نیز در شهرستان‌های اردبیل و خلخال آغاز می‌شود.

برابر اعلام اکبر بهنامجو استاندار اردبیل، قرار است رئیس‌جمهوری اواخر شهریورماه و یا اوایل مهرماه امسال به اردبیل سفر کند.

۱۹۰۵/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.