امید قادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تبریک هفته میراث فرهنگی، اظهار داشت: کرمانشاه به عنوان سرزمین تاریخ و فرهنگ کشور، تلالویی از هنرهای ادوار مختلف تاریخی را در جای جای این استان زیبا به نمایش گذاشته است.
او با اشاره به شناسایی چهار هزار و 200 اثر تاریخی و طبیعی در این استان، افزود: از این تعداد بیش از 2 هزار و 200 اثر به ثبت ملی رسیده است که تلاش برای ثبت دیگر آثار شناسایی شده ادامه دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه با سرمایه گذاری های کلان در حوزه گردشگری شاهد تحول زیرساخت های گردشگری استان خواهیم بود، اظهار کرد: بخش عمده این سرمایه گذاری مربوط به ساخت هتل بیمارستانی است که با اعتبار 2 هزار و 200 میلیارد تومان با سرمایه گذاری خارجی در سراب قنبر در حال ساخت است.
قادری در ادامه به نقش سازمان میراث فرهنگی در ایجاد اشتغال زایی و رونق تولید اشاره کرد و افزود: در سال گذشته اداره کل میراث فرهنگی استان 2 هزار و 482 شغل در حوزه های صنایع دستی و گردشگری ایجاد کرد که بالغ بر 30 میلیارد تومان از تسهیلات دولتی استفاده شده است.
وی همچنین به حضور 12 هزار هنرمند و صنعتگر در سطح استان اشاره کرد که در قالب 60 رشته در حال فعالیت هستند.
وی گفت: طبق آمار گمرک در سال گذشته 36 میلیون دلار صنایع دستی این استان به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر شد.
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه بیش از 11 میلیارد و 500 میلیون تومان صرف مرمت 24 بنای تاریخی در سال گذشته شد، بیان داشت: در جریان حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله خسارت هایی به بناهای تاریخی وارد آمد که بناهایی که بر اثر زلزله دچار خسارت شدند، مرمت و بناهایی که سیل های اخیر باعث تخریب آنها شده بود با ابلاغ اعتبار مرمت و بازسازی خواهند شد.
به گفته این مسئول؛ در سال جاری اولویت تخصیص اعتبارات برای مرمت و ساماندهی، به اماکن مذهبی همچون مساجد تاریخی، تکایا، حسینیه ها، بازار و... داده شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بیستون تنها اثر جهانی استان است، بیان کرد: تلاش می کنیم منظر فرهنگی تاریخی اوارمانات به عنوان دومین اثر استان به ثبت جهانی برسد.
او ادامه داد: با توجه به اهمیت گردشگری روستایی، با حمایت استاندار به دنبال میزبانی رویداد جهانی کرمانشاه 2020 هستیم.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که 2 هزار و 250 اثر آن ثبت ملی شده است.
سنگ نگاره و کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.
7447/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.