به گزارش ایرنا ، زعفر احدزاده روز سه‌شنبه در بازدید از مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خلخال افزود: با توجه به افزایش تعداد کانون‌ها، اعضای فعال کانون‌های استان نیز ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ۱۲۷ مربی امور فرهنگی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان اردبیل فعالیت دارند که در برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی، جشنواره‌ها و دوره‌های آموزشی هنری، فرهنگی برای کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل همچنین گفت: در راستای فراهم کردن امکانات فرهنگی مورد نیاز مراجعان به مراکز کانون در حال حاضر ۲۳۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های  کانون به عنوان تخصصی‌ترین کتابخانه کودک و نوجوان موجود است.

او به راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار با استفاده از خودروهای وانت در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: هدف از افزایش کتابخانه‌های سیار در مناطق مختلف استان، توزیع متوازن امکانات مطالعه در مناطق محروم روستایی و بهره‌مندی علاقه‌مندان به مطالعه کتاب در این مناطق است.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های سیار تنها گروه فرهنگی ارائه‌کننده خدمات فرهنگی به جامعه روستایی است، افزود: پنج واحد کتابخانه سیار در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و نمین فعالیت داشته و اقدام لازم برای خرید خودرو و تجهیز آن برای راه اندازی کتابخانه سیار خودرویی خلخال نیز انجام شده است.

اعضای کانون‌های استان اردبیل متشکل از ۶۴ هزار و ۹۲۳ نفر است که ۲۲ هزار و ۸۷۱ نفر بصورت ثابت از مراکز خدمات مستمر می‌گیرند.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.