محمدرضا جوادی روز پنجشنبه به مناسبت هفته ملی کودک در جمع اصحاب رسانه افزود: برگزاری نمایشگاه ها، برپایی خیمه های عاشورایی، برپایی کارگاه های فرهنگی از جمله برنامه های اصلی مراکز 40 گانه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در سطح استان همدان است.
وی گفت: ویژه برنامه کودکان عاشورایی با حضور 500 نفر از دانش آموزان 19 مهرماه در باغ موزه دفاع مقدس استان همدان برگزار می شود و راهپیمایی نمادین کودکان، عزاداری و مداحی، نقاشی عاشورایی و حلقه صلح و دوستی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این مراسم است.
جوادی اظهار کرد: برنامه پرواز بادبادک ها و اجرای بازی های بومی و محلی نیز از دیگر برنامه هایی است که در 18 مهرماه در محل استخر عباس آباد برگزار می شود و این بازی های بومی محلی علاوه بر آثار تربیتی خود حرکت و پویایی کودکان را رقم می زند.
مدبیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه 6 کتابخانه مدرسه ای استان در این هفته تجهیز می شوند بیان کرد: نشست استانی نقد کتاب در بخش ادبیات عاشورایی نیز با حضور شعرا و نویسندگان استان در روز 20 مهرماه در شهرستان رزن برگزار می شود.
وی اظهار کرد: رویکرد اصلی امسال در برنامه های هفته ملی کودک به دلیل همزمانی با ایام ماه محرم و عزاداری های سالار شهیدان امام حسین(ع)، تعمیق فرهنگ عاشورایی در ضمیر کودکان و نوجوانان است.
وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان استان و مربیان و اولیای آنها 2 جامعه هدف مشخص شده در برنامه های هفته ملی کودک امسال است.
سال گذشته حدود 372 عنوان برنامه برای هفته ملی کودک پیش بینی شده بود و حدود 700 عنوان برنامه برگزار شد.
15 تا 21 مهرماه سال جاری با شعار 'هرکودک نشانه خداست' هفته ملی کودک نامیده شده است.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشار:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.