نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تحریم‌های استکبار جهانی سبب شد تا ایران در بخش صنعتی، اقتصادی، علمی و ... خودکفا باشد که این امر به روشنی نشان داد که بقای نظام و کشور وابسته به یک نفر نیست.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: این هفته استان ما میزبان چهار شخصیت آسمانی است، سه شهید گمنام و یک شهید مدافع حرم که ما کنار سفره شهدا و مدیون آنها هستیم و مرام آنها را فراموش نخواهیم کرد.

وی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی مبارزه با موادمخدر خاطرنشان کرد: اعتیاد امروز دیگر یک تفنن یا صرفا کامروایی نیست بلکه به ابزار جنگ نرم دشمن تبدیل شده و کشور را از جهات انسانی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی تهدید می‌کند به طوری که ما تاکنون 4 هزار شهید در راه مبارزه با موادمخدر تقدیم کرده‌ایم که اکثر این شهدا از نیروی انتظامی و مرزبانی هستند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: بهترین راه مبارزه با این حربه دشمن، اجتماعی و عمومی کردن مبارزه است وهر کس به ایران تعلق خاطر دارد و نسبت به عزت کشور حساس است باید وارد مبارزه با موادمخدر شود.

عاملی با اشاره به اینکه ثواب این جهاد قطعا از ثواب نماز کمتر نیست، بیان کرد: بنده در اینجا اعلام می‌کنم هرکس اطلاع از سوداگران مرگ داشته باشد ولو نزدیک‌ترین عزیزش باشد باید با ستاد مبارزه با موادمخدر همراهی و همکاری کند در غیر این صورت شرعا مرتکب گناه شده در تمام مصائب به وجود آمده شریک است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: ملت ما در هفت تیر بهای سنگینی برای کشور اسلامی و جمهوری اسلامی پرداخت کرد به طوری که ۷۲ تن از مغزهای متفکر انقلاب توسط جریان نفاق به فرماندهی آمریکا قتل عام شدند و در این میان روحانیت معظم بهای سنگینی در این جریان پرداخت کرد که در رأس آنها مرحوم شهید بهشتی بود.

عاملی ادامه داد: عجیب این است که همان تروریستها در حال حاضر در حمایت آمریکا و اروپا مشغول اقدامات مجرمانه خود هستند اما این دولت‌ها با پررویی و بی‌حیایی و با وقاحت از حقوق بشر صحبت می‌کنند و ایران را در رتبه اول ناقضین حقوق بشر قرار می‌دهند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: عدالت امری است که مشروعیت حکومت ما به آن وابسته است و هنوز ما با عدالت آرمانی فاصله داریم و این به اراده جمعی نیاز دارد و فقط در حیطه مسئولیت دستگاه قضا نیست بلکه قوه مجریه و مقننه باید با قوانین مترقی، زمینه بزه را از بین ببرند و مجلس در این خصوص و مرکز تنقیح قوانین دولت بسیار دخیل هستند، اما به طور شایسته ظاهر نشده‌اند.

عاملی افزود: آمریکا این هفته اقدام به تحریم جمعی از فرماندهان زبده سپاه به ویژه فرماندهان نیروی دریایی و همچنین اقدام به تحریم رهبر معظم انقلاب کرد اما باید اذعان کرد؛ تحریم افراد زمانی موثر است که آن فرد یا تجارت خارجی عظیمی داشته باشد یا ثروت عظیمی در خارج از کشور ذخیره و پس‌انداز کرده باشد و این مطلب بسیار آسان را دولت بزرگی مثل آمریکا یا نمی‌فهمد و یا می‌فهمد و قصد به راه انداختن جنگ روانی دارد.

وی ادامه داد: این تحریم‌ها نشان می‌دهد که دست آمریکا در تحریم کاملا خالی شده است و با این گول زنک‌ها می‌خواهد خالی بودن دست خود را پنهان کند و لذا می‌گوییم زمان فشار حداکثری گذشت و حالا نوبت ایران است که اقدام کند و ترامپ به تماشا بنشیند.
امام جمعه اردبیل اظهار کرد: آمریکا از تحریم ایران هم خوشحال است و هم امیدوار. من جمله‌ای را می گویم و آرزو دارم این به گوش مسئولین دولت آمریکا برسد و آن اینکه تحریم‌ها ایران را مجبور کرد در حد وسیعی در نیازهای صنعتی، اقتصادی و علمی خود به خودکفایی برسد و این باعث شده عظیم‌ترین زیرساخت‌های کشور تامین گردد و در نتیجه، بقای نظام و کشور به یک نفر بسته نگردد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.