به گزارش ایرنا ، یوسف خدادادی روز پنجشنبه در جلسه ستاد دیه استان اردبیل با بیان اینکه شاکیان در واقع بزرگترین خیران در آزادی زندانیان هستند، افزود: از این میزان محکومیت مالی حدود 400 میلیارد ریال را شاکیان گذشت کردند.
وی با تقدیر از همکاری قضات نیز اظهار داشت: قضات هم حکم به تقسیط و اعسار 300 میلیارد ریال دادند تا زمینه آزادی زندانیان مالی جرایم غیرعمد فراهم گردد.
وی بیان کرد: پارسال 50 میلیارد ریال ستاد دیه مرکز کمک کرد ، 20 میلیارد ریال آورده زندانیان بوده و مابقی نیز از طریق کمک های مردمی و تسهیلات بانکی تامین شد.
نایب رییس ستاد دیه استان اردبیل با بیان اینکه سال گذشته یکی از پرکارترین سال های ستاد دیه بود، اضافه کرد: برغم همه تلاش های انجام شده هم اکنون بیش از 570 محکوم مالی نیازمند در زندان های استان محبوس و چشم انتظار کمک و مساعدت خیرین و مسئولان هستند.
خدادادی محکومیت مالی این زندانیان را بیش از هزار میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: استان اردبیل به علت ضعف اقتصادی منطقه و مردم از لحاظ میزان محکومان مالی نسبت به جمعیت در کشور در رتبه اول قرار دارد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: در عین حال این استان به لحاظ کمک های مردمی و مشارکت خیرین در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد از استان های برتر کشور است.
وی از برگزاری جشن گلریزان در 32 نقطه مختلف استان شامل 10 شهرستان، 20 بخش و 2 دهستان خبر داد و اظهار داشت: پیش بینی می شود در جشن گلریزان امسال 15 میلیارد ریال جمع آوری شود.
وی بیان کرد: جشن گلریزان در شهر اردبیل نیز روز شنبه 28 اردیبهشت ماه همزمان با دوازدهمین روز ماه مبارک رمضان در سالن ولایت سپاه اردبیل برگزار خواهد شد.
او کمک به آزادی زندانیان را مصادیق کار خیر، اخلاقی و انسانی، عاطفی و نوع دوستی ذکر کرد و ادامه داد: باید با فرهنگ سازی مشارکت مردم و خیرین در کارهای خیر در جامعه افزایش یابد.
وی با بیان اینکه آزادی زندانیان مالی جرایم غیرعمد باعث کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود، اضافه کرد: امیدواریم با کمک مردم و مسئولان هیچ محکوم مالی به خاطر ناتوانی و نداری در زندان نباشد.
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.