با حضور حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سید ناصر عتباتی به عنوان رئیس کل دادگستری استان اردبیل منصوب از تلاش‌های حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی تقدیر شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسمی که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل به اقدامات برجسته و شاخص مدیریتی حجت‌الاسلام قاصدی در 6 سال اخیر در اردبیل اشاره و اظهار کرد: تمام اقدامان و فعالیت‌های صورت گرفته در دادگستری اردبیل در 6 سال گذشته براساس برنامه‌ریزی‌های متقن و نظر شورای معاونین انجام شده و برای هر سال برنامه مدونی از سوی این شورا تدوین و اجرا شد.
یوسف خدادادی تبادل نظر و استفاده از خرد جمعی را یکی دیگر از مزایای سال‌های خدمت قاصدی در اردبیل دانست و خاطرنشان کرد: ما در این سال‌ها موفق شدیم برداشت و تصور مردم را از دادگستری که بیشتر برداشتی خشک و منضبط و قانونی بود تغییر داده و دادگستری را به محل وثوق مردم و چهره قابل اعتماد برای دانشگاهیان، اساتید و ... تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در چند سال گذشته توانستیم بک چهره علمی را به دادگستری ببخشیم، بیان کرد: در حال حاضر در اکثر آسیب‌های اجتماعی در استان اعم از بزهکاری و آسیب‌های متعدد تحقیقات و پژوهش‌های محوری صورت گرفته و دادگستری به یک مکان و ملجا علمی برای پژوهشگران تبدیل شده است که برای تمامی مباحث از جمله اعتیاد، خشونت، آسیب‌های فضای مجازی، طلاق و ... تحقیقات جامع و کاملی انجام شده است.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل تصریح کرد: تمامی دستاوردهای این پژوهش‌ها در اختیار علمای اجتماعی و جامعه‌شناسان قرار گرفته و اکثر مباحث تخصصی از دادگستری اردبیل به عنوان یک مرجع علمی یاد می‌شود.
خدادادی از طراحی مباحث متعدد در حوزه قضایی در اردبیل خبر داد و افزود: اغلب این طرح‌ها با تبدیل شدن به ایده‌ها و طرح‌های ملی از طرف معاونت پیشگیری قوه قضائیه برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی از اجرای طرح‌های آموزشی قبل از ازدواج به منظور کاهش طلاق در اردبیل نیز خبر داد و اظهار کرد: در این بخش نیز اغلب استان‌ها با ایده‌ گرفتن از اردبیل توانستند در حوزه داوری از این دستاوردها بهره‌مند شوند.
وی به احیا و فعال کردم کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری‌های قانونی و مشروع در اردبیل در 6 سال اخیر نیز اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه راه‌اندازی کمیته در سال 83 تصویب شده بود اما با روی کار آمدن قاصدی این کمیته فعال شد و ما توانستیم در این مدت مشکل 400 واحد تولیدی و سرمایه‌گذاری را در اردبیل حل و فصل نمائیم و در کنار آن از تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی مجوزدار در اردبیل جلوگیری شده است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل ادامه داد: دادگستری اردبیل با عمل به منویات مقام معظم رهبری در جامعه عمل پوشاندن به شعارهای سال که اغلب با موضوعات و محوریت اقتصادی مطرح شده پیشگام بوده به طوری که کمیته حمایت قضایی در حال حاضر به ملجا و پناهگاهی برای سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و تولیدکنندگان تبدیل شده و در این راستا ما شاهد رونق تولید و اشتغال در اردبیل هستیم.
خدادادی همچنین به راه‌اندازی شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال در اردبیل نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در همین راستا در چند سال گذشته از بیش از 18 هزار مورد تعرض، تصرف و تخریب جلوگیری شده و بیش از 150 هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی با ارزش ریالی یک هزار میلیارد تومان به بیت‌المال بازگشته است.
وی همچنین از جریمه 300 میلیارد تومانی متعرضان و محکومان تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی خبر داد و گفت: تحولات عظیمی در سال‌های اخیر در حوزه رسیدگی به پرونده‌های ورودی به دادگستری رخ داده به طوری که زمان دادرسی از 8 ماه به 20 روز کاهش یافته است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل مجازات‌های جایگزین حبس را نیز در اردبیل یادآور شد و بیان کرد: در سال 96 بالغ بر 400 فقره پرونده مجازات‌های جایگزین حبس اعمال شده و در سال گذشته نیز یک هزار و 113 فقره پرونده منجر به اجرای این قانون شده است.
خدادادی فعالیت ستاد دیه در استان را یکی دیگر از خدمات و اقدامات شاخص در 6 سال اخیر اعلام کرد و گفت: در این مدت ما توانستیم با تقویت و احیای ستاد دیه استان اردبیل جانی دوباره به پرونده‌ای این بخش دهیم به طوری که در سال گذشته پرونده 426 پرونده با ارزش ریالی 80 میلیارد تومان در ستاد دیه مختومه شد.
در این مراسم که با حضور مسئولان قضائی و استانی برگزار شد، از زحمات حجت‌الاسلام قاصدی در طول 6 سال خدمت در اردبیل تقدیر و سیدناصر عتباتی به عنوان رئیس کل جدید داگستری استان اردبیل معرفی شد.
عتباتی پیش از این دادستان عموم و انقلاب اردبیل بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.