به گزارش ایرنا ، مراد فتحی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی اردبیل افزود: با توجه به اینکه خانواده های زندانی قشر آسیب پذیر جامعه هستند بحث ارتقای مهارت های اخلاقی و پیشگیری از اعتیاد برای همسران و فرزندان و نیز ترک معتادان مد نظر قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: سال گذشته برای کاهش اعتیاد و اجرای برنامه های مربوط به ارتقای مهارت های اخلاقی برای همسران و فرزندان زندانیان مبلغ 12 میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شد و به 480 نفر از خانواده های معتادان در شهرستان های مشگین شهر ،خلخال ،گرمی و پارس آباد آموز ش لازم برگزار و برای هر شرکت کننده یک میلیون و 400 هزار ریال بسته فرهنگی شامل کتب آموزش مرتبط و گواهینامه شرکت در دوره اعطا شد.
فتحی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی در راستای فرهنگ سازی، اطلاع رسانی از آسیب‌ های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم کیفری در جامعه افزود: این اقدامات منجر به کاهش ورودی زندان های استان در سال 1397 نسبت به سال 1396 شد.
او به ورود سه هزار و 253 درخواست به شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌ های استان در سال 1397 اشاره کرد و گفت: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری در گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و با عفو گسترده رهبر فرزانه انقلاب یک هزارو71 زندانی استان مشمول این عفو شده و از زندان آزاد شدند.
وی اظهار داشت: زمینه سازی برای عفو بیش از یک هزار زندانی نتیجه تلاش و بررسی پرونده‌ های زندانیان مشمول عفو، از سوی کارکنان اجرای احکام و قضایی زندان‌ ها بود.
فتحی افزود: پارسال با کمک مالی خیرین اردبیلی 44 نفر از زندانیان استان آزاد شدند و مجموع زندانیان آزاد شده از محل کمک های مالی مردمی جشن های گلریزان ، برنامه ماه عسل ، تلاش شورا‌های حل اختلاف و ستاد دیه در سال گذشته به یک هزار و 462 نفر رسید.
در این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی در کاهش آسیب های اجتماعی تبادل نظر کردند .
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.