به گزارش ایرنا ، مراد فتحی روز دوشنبه در نشستی با فرماندار خلخال با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی در راستای فرهنگ سازی، اطلاع رسانی از آسیب‌ های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم کیفری در جامعه افزود: این اقدامات منجر به کاهش ورودی زندان های استان در سال 1397 نسبت به سال 1396 شد.
وی گفت: از چند سال پیش اهداف قوه قضاییه و سازمان زندان های کشور بر کاهش ورودی زندانیان جرایم کیفری در زندان ها متمرکز شده است.
او به ورود سه هزار و 253 درخواست به شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌ های استان در سال 1397 اشاره کرد و گفت: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری در گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و با عفو گسترده رهبر فرزانه انقلاب هزار و 71 زندانی استان مشمول این عفو شده و از زندان آزاد شدند.
وی اظهار داشت: زمینه سازی برای عفو بیش از هزار زندانی نتیجه تلاش و بررسی پرونده‌ های زندانیان مشمول عفو ، از سوی کارکنان اجرای احکام و قضایی زندان‌ ها بود.
مدیرکل زندان ‌های استان اردبیل همچنین با اشاره به صدور 466 احکام جایگزین حبس در استان گفت: با هدایت رییس کل دادگستری استان صدور احکام جایگزین حبس آثار و برکات زیادی علاوه بر کاهش آمار جمعیت کیفری زندان از جمله کاهش آسیب‌ های اجتماعی تهدید کننده خانواده‌ها زندانیان داشته است.
فتحی افزود: پارسال با کمک مالی خیرین اردبیلی 44 نفر از زندانیان استان آزاد شدند و مجموع زندانیان آزاد شده از محل کمک های مالی مردمی جشن های گلریزان ، برنامه ماه عسل ، تلاش شورا‌های حل اختلاف و ستاد دیه در سال گذشته به هزار و 462 نفر رسید.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.