به گزارش ایرنا، اصغر هادی روز یکشنبه در همایش هنرمندان سفیران پیشگیری از اعتیاد در هنرستان هنرهای زیبا اصفهان افزود : امروز 50 درصد زندانی ها مستقیم با مواد مخدر مرتبط است و شیوع آن در اصناف مختلف دانش آموزی، دانشجویی و بانوان زیبنده مردم اصفهان نیست.
وی بیان کرد : اجتماعی کردن پیشگیری رویکرد مسوولان کشور در مواجه با آسیبهای اجتماعی به ویژه مساله مواد مخدر است.
وی با بیان این که محور اجتماعی کردن گروههای مرجع مانند هنرمندان هستند، اظهارداشت: مسوولیت هنرمندان و گروههای مرجع در جامعه بیش از سایر اقشار است هر چند در اجتماعی کردن پیشگیری از آسیب های اجتماعی وظیفه اصلی به عهده پدران و مادران است.
هادی نقش هنرمندان را در پیشگیری از آسیب های مواد مخدر مهم برشمرد، ادامه داد: آثار هنری مانند عکس، فیلم، مستند، نقاشی، فیلم کوتاه و امثال آن در فرهنگ سازی در جامعه موثر است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان ادامه داد : امروز دشمن برای هر قشر و گروهی نسخه های دروغین برای استعمال مواد مخدر تجویز کرد و در جامعه القا کردند، خانم ها برای زیبایی، در کودکان و نوجوانان برای تخلیه انرژی و در افراد مسن برای رفع درد باید از مواد مخدر استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: وظیفه آگاهسازی جامعه به عهده هنرمندان و اهالی رسانه است.
به گفته هادی پیشگیری و مقابله با اعتیاد در راس اولویت های اجتماعی مشخص شده از سوی رهبر معظم انقلاب است.
هادی با اشاره به برنامه های جمهوری اسلامی در مقابله با اعتیاد، تصریح کرد : چهار هزار شهید و 12 هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر گواهی بر این ادعاست.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به تولیدات این شورا در راستای آگاه سازی جامعه، تصریح کرد: برنامه تلویزیونی 'هشتک نه' با حضور بهترین کارشناسان در 30 قسمت در حال پخش است.
همایش 'هنرمندان سفیران پیشگیری' از اعتیاد با رویکرد آثار خلاقانه به منظور پیشگیری از اعتیاد امروز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان برگزار شد.
7134/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.