به گزارش ایرنا ، خلیل نیکشاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: استان اردبیل از لحاظ مساحت اراضی تخصیصی برای احداث شهرک های گلخانه ای رتبه اول کشوری را داراست .
وی اظهار داشت: در حال حاضر 9 شهرک گلخانه ای در حال بهره برداری ، زیرساخت و یا در حال مطالعه است ، در شهرک گلخانه ای هزار و 600 هکتاری پارس آباد مغان 400 هکتار به افراد حقیقی و حقوقی واگذار شده و در تعدادی از قسمت ها هم احداث سازه انجام شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین گفت: برای تامین بخشی از گاز مصرفی مورد نیاز این شهرک 10 هزار متر مکعب در ساعت گاز تامین شده و هزینه احداث ایستگاه گاز به مبلغ سه میلیارد و 730 یلیون ریال نیز واریز شده است.
وی افزود: در 6 ماه اول پارسال یک شهرک گلخانه ای دارای سازه و بهره برداری بود و در حال حاضر نیز 6 شهرک گلخانه ای دارای سازه و یا در حال بهره برداری می باشد که نسبت به سال گذشته 10 برابر افزایش یافته است.
نیکشاد بیان کرد: امسال برای توسعه فضای گلخانه ای در شهرستان های استان 11 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی مورد نیاز است که امیدواریم با تامین این مبلغ بیش از پیش شاهد گسترش شهرک های گلخانه ای باشیم.
او افزود: با بهره برداری از این شهرک ها در آینده ای نزدیک به میزان 700 هزار تن به میزان محصولات تولیدی استان افزوده خواهد شد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.