به گزارش ایرنا ، داور مداح پناه روز پنجشنبه در همایش کارآفرینی و اشتغال بخش کشاورزی خلخال افزود: افزایش راندمان محصولات تولیدی کشاورزان ، کاهش هزینه های تولید و بهره وری بیشتر در بخش کشاورزی از جمله نتایج و دستاوردهای برگزاری این دوره ها است.
وی برگزاری دوره های آموزشی در بخش های مختلف از جمله کشت زعفران ، گیاهان دارویی ، قارچ خوراکی ، بسته بندی محصولات ، کشت و تولید سبزیجات ، اشتغال زنان روستایی ، پرورش دام و طیور و دوره های آموزش بازاریابی محصولات تولیدی را از جمله دوره های آموزشی برگزار شده ذکر کرد.
او اظهار کرد: برگزاری دوره های آموزشی ترویج کشاورزی و دامداری علاوه بر اصلاح رفتار حرفه ای بهره برداران ، کاهش هزینه های تولید و صرفه جویی در مصرف آب بخش کشاورزی موجب افزایش 10 تای 20 درصدی عملکرد و راندمان انواع محصولات تولیدی استان شده است.
وی اعطای گواهینامه مهارت فنی پایان دوره و شرکت در تورهای بازدید از واحدهای تولیدی کشاورزی موفق استان اردبیل و سایر استان های کشور را از جمله مزایای شرکت در دوره های آموزشی ذکر کرد کرد و افزود: افرادی که در این دوره ها شرکت می کنند از مزایای دریافت تسهیلات بانکی و مشاوره های رایگان کارشناسی طرح های تولیدی بهره مند می شوند.
بهبود علیزاده ، مدیر جهاد کشاورزی خلخال نیز در این همایش گفت: امسال پنج همایش ملی و استانی با حضور مدرسان و کارشناسان خارجی و داخلی و همچنین 25 دوره آموزش مهارت فنی در بخش کشاورزی این شهرستان برگزار شد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.