استاندار اردبیل گفت: بارش‌ها در استان اردبیل در یک سال اخیر به حد نرمال رسیده و هیچ نگرانی از بابت خشکسالی در استان اردبیل وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنام‌جو در نشست با مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در استانداری اردبیل اظهار کرد: ما نسبت به سایر استان‌ها از لحاظ بارش و شرایط مستعدی برای کشت و زرع به ویژه تولید محصولات گلخانه‌ای داریم که ما سعی می‌کنیم در حد وسع و توان زیرساخت‌های لازم برای توسعه شهرک‌های جدید را در بخش کشاورزی مهیا کنیم.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دو شهرک کشاورزی با اولویت کشت محصولات گلخانه‌ای در پایاب سد خداآفرین و همچنین مجموعه کشت و صنعت مغان تصریح کرد:‌ ما به سرعت و در سه ماهه اول سال آینده زیرساخت‌های آب، برق و گاز را در این مناطق فراهم کرده و تلاش می‌کنیم تا به سرعت به استعلامات پاسخ داده و برای سرمایه‌گذاران تسهیلاتی با نرخ سود بسیار پایین پرداخت کنیم.
استاندار اردبیل گفت: ما راهی جز توجه به بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران این حوزه در توسعه و رونق استان اردبیل نداریم و اگر می‌خواهیم در سال آینده نیز اشتغال حتی بیشتر از 20 هزار نفر را رقم بزنیم باید به ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی توجهی جدی داشته باشیم.
بهنام‌جو در ادامه سخنان خود افزود:‌ ما بدون سقف خاص در بخش کشاورزی آماده پرداخت تسهیلات کم بهره برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران واقعی هستیم که امیدواریم زمینه حضور آنها در استان به اشتغال بیشتر، ‌تولید توانمند و همچنین صرفه‌جویی در منابع آب منجر شود.
وی با ابراز امیدواری به وضعیت بارش‌ها در استان اردبیل در ماه‌های اخیر بیان کرد: تنش آبی در استان اردبیل نداریم و امیدواریم در بهار با بارش رحمت الهی برخی کمبودها در این حوزه رفع شود.

در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز اظهار کرد: براساس تفاهمنامه‌ای که با شرکت شهرک‌های کشاورزی به امضا رسیده بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در منطقه بران و همچنین کشت و صنعت مغان در فضایی به مساحت بیش از یک‌هزار و 500 هکتار با تأمین زیرساخت‌های لازم عملیاتی خواهد شد.
خلیل نیکشاد تصریح کرد:‌ این شهرک‌های گلخانه‌ای و کشاورزی در فازهای متعدد راه‌اندازی خواهد شد که امیدواریم با همکاری شرکت‌ آب منطقه‌ای همچنین توزیع برق و شرکت گاز استان در بهار سال آینده زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در تجهیز و تکمیل این شهرک‌ها به وجود آید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کار ارزشمندی که در این استان با تاکید استاندار اردبیل و همراهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام شده، قطعاً به نتیجه و ثمر نشسته و ما قادر خواهیم بود تعهدات خودمان را در حوزه اشتغال به انجام برسانیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: براساس زمانبندی انجام شده و با تاکید استاندار اردبیل، شرکت برق و همچنین گاز موظف شدند برای تأمین زیرساخت‌های شهرک گلخانه‌ای به میزان کافی ظرفیت برق تأمینی و گاز را افزایش داده و حتی در رایزنی‌هایی که در هفته جاری با مدیران شرکت گاز و توانیر انجام می‌شود، برخی از موانع، مشکلات و کاستی‌ها نیز رفع خواهد شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.