دهقان باقری روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: 73 میلیارد و 923 میلیون ریال از این تسهیلات از محل طرح توسعه اشتغال پایدار به 109 نفر از زنبورداران استان پرداخت شده است.
وی گفت: 35 نفر از زنبورداران استان نیز مبلغ 19 میلیارد و 741 میلیون ریال وام از محل طرح توسعه تسهیلات اشتغال فراگیر دریافت کرده اند.
وی با اشاره به ثبت جهانی عسل سبلان به عنوان یک برند جهانی معروف و لزوم حمایت از تولید محصول عسل و پرورش زنبور عسل در این استان بیان کرد: برای توسعه صنعت زنبورداری در استان سالانه بیش از 80 مورد کلاس و دوره آموزشی تخصصی برای زنبورداران استان برگزار می شود.
باقری این دوره های تخصصی را شامل کلاس آموزشی و علمی پرورش زنبور عسل، تولید عسل، تولید ژل رویال، تولید زهر زنبور عسل و پرورش ملکه با حضور استادان برجسته کشوری عنوان کرد.
کارشناس مسئول زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین گفت: سیاست اصلی جهاد کشاورزی اقتصادی تر کردن فعالیت زنبورداران از طریق تولید محصولات جانبی و سوق دادن آنها به تولید سایر فرآورده های مرتبط با زنبورداری از جمله تولید ژل رویال، گرده و نیز زهر زنبور عسل، تولید عسل مرغوب ذکر کرد.
استان اردبیل به عنوان سومین تولید کننده عسل در ایران، با تولید سالانه 6 هزار تن محصول، یکی از قطب های مهم تولید عسل در کشور به شمار می رود.
سه هزار و 511 نفر در استان اردبیل با 364 هزار کلنی زنبور عسل مدرن و سه هزار و 46 کلنی زنبور عسل سنتی و بومی و با تولید میانگین 16 کیلوگرم در هر کندو به شغل زنبورداری مشغول هستند.
1905
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.