به گزارش ایرنا ، امیر بدیرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح در راستای کمک های فنی و اعتباری بلاعوض دولتی برای افزایش راندمان آبیاری و انتقال آب از طریق خطوط لوله های پلی اتیلن و صرفه جویی در مصرف آب و بهینه سازی مصرف آب کشاورزی مورد توجه قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: طرح های آبیاری کم فشار در اراضی به وسعت 500 هکتار از حوزه عمل این شهرستان در روستاهای شاعرلر ، صیادآباد ، قره خانبیگلو و هدیلو در حال مطالعه و طراحی توسط مهندسان مشاور بوده و امسال به مرحله اجرا در خواهد آمد.
او همچنین افزود: عملیات اجرایی طرح آبیاری کم فشار روستای دامداباجا به مساحت 97 هکتار و به طول خط انتقال 6.5 کیلومتر با صرف 82 میلیارد ریال از محل اعتبارات بلاعوض کمک های دولتی از نیمه دوم فروردین ماه شروع شده و در حال انجام است.
بدیرزاده گفت: شهرستان گرمی با داشتن 2 حوزه آبریز بزرگ دره رود و بالهارود با 250میلیون مترمکعب حجم آب و 273 دهنه چشمه و 25 رشته قنات و 900 حلقه چاه حریمی و مجاز یکی از شهرستان های دارای پتانسیل بزرگ کشاورزی بوده و بیش از هزار هکتار از اراضی این شهرستان از سیستم های نوین آبیاری تحت فشار و کم فشار با استفاده از کمک های فنی و اعتباری دولت به بهره برداری رسیده است.
مدیر جهاد کشاورزی گرمی افزود: این مدیریت از تمامی بهره برداران کشاورزی که دارای حقابه بوده برای باغات هر هکتار 13میلیون ریال و برای آبیاری بارانی (زراعت) هر هکتار 84 میلیون ریال و آبیاری کم فشار هر هکتار 58 میلیون ریال بصورت کمک بلاعوض دولتی برای تجهیز زمین های کشاورزی خود به سیستم های نوین آبیاری کم فشار و تحت فشار حمایت می کند و کشاورزان می توانند با مراجعه به مدیریت شهرستان و تشکیل پرونده آبیاری تحت فشار و کم فشار در واحد آب خاک از این تسهیلات استفاده کنند.
گرمی مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.