مصطفی هنرمندیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: پیش بینی می شود از هر هکتار سطح زیرکشت محصول زعفران بیش از سه کیلوگرم زعفران برداشت شود.
وی‌ با بیان اینکه پنج هکتار در شهر دهدز از توابع ایذه و 15 هکتار در سایر نقاط ایذه به زیر کشت زعفران رفته گفت: برداشت طلای سرخ تا پایان آذر ماه ادامه دارد.
هنرمندیان‌ افزود: زمین زیر کشت زعفران این شهرستان، بیش از 6 سال هیچ کود شیمیایی و سهمی دریافت نکرده، از این رو محصول نهایی ارگانیک است.
مدیر جهاد کشاورزی ایذه با بیان اینکه محصول زعفران ایذه مشتریان خارجی نیز دارد اظهارکرد: این محصول اورگانیک، کیفیت بالا و بازار مصرف مطلوب دارد.
وی افزود: کار کاشت پیاز زعفران در شهرستان ایذه اوایل مهر آغاز و در آذر آماده برداشت می شود.
هنرمندیان نیاز آبی این گیاه را نسبت به سایر گیاهان کمتر عنوان کرد و گفت : رقم‌ پیاز مغزدار کشت شده در ایذه، دارای مقاومت بالایی در مقابل تنش‌ها، آفات و بیماری‌ها بوده و زعفران تولیدی آن از کیفیت بالایی برخوردار است .
وی بیان‌ کرد: استفاده از بخش های مختلف گیاه زعفران از قبیل، زعفران،گلبرگ، پرچم و خامه آن باعث اقتصادی بودن این محصول با ارزش شده است.
دبیر شورای کشاورزی شهرستان ایذه گفت: کاشت گیاهان دارویی و صنعتی با هدف صرفه جویی در مصرف آب، رونق درآمد مردم و توسعه اقتصادی مورد توجه دولت و تولید کنندگان روستایی است.
هنرمندیان افزود: مراحل کاشت، داشت و برداشت طلای سرخ در این منطقه برای 50 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.
شهرستان ایذه در شرق خوزستان در شرایط آب و هوای معتدل واقع است.
7161/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.