حمیدرضا دانش روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: بیش از 57 هزار هکتار از مجموع 80 هزار هکتار زمین زراعی برای کشت پاییزه امسال به محصول گندم آبی و دیم و مابقی اراضی به کشت جو و کلزا اختصاص دارد.
وی از تهیه بیش از 5100 تن بذر اصلاح شده گندم متناسب با اقلیم منطقه و بذر گواهی شده محصول جو و کلزا در استان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده عاملان توزیع بخش خدمات کشاورزی نسبت به توزیع بذر اقدام می کنند.
وی، میزان بذر اصلاح شده تحویلی به کشاورزان در سال گذشته را 3 هزار 700 تن ذکر و تصریح کرد: با حمایت دولت این میزان در سال جاری به 30 درصد افزایش یافته است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: سالانه 140هزار هکتار از مزارع استان به کشت بهاره و پاییزه اختصاص می یابد.
وی از تولید، بوجاری و ضدعفونی کردن بذر اصلاحی در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: در این راستا 'فسفات' و 'اوره' مورد نیاز کشاوران با قیمت دولتی تهیه و در زمان مقرر توزیع خواهد شد.
دانش، با اشاره به پرداخت یارانه بذر محصول گندم و جو برای کشت پاییزه در استان تصریح کرد: دولت به ازای هر کیلوگرم بذر اصلاح شده گندم آبی یکهزار و 500 ریال و محصول جو 35 هزار ریال یارانه دولتی پرداخت می کند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی چهارمحال و بختیاری، هدف از توزیع بذر اصلاح شده بین کشاورزان را مبارزه با بیماری 'لکه نواری' در محصول گندم و کاهش حداقل 2 نوبت آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب در بخش زراعت عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.