استاندار اردبیل گفت: جا دارد تا شوراهای اسلامی شهرها و بخش‌ها در جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی تلاش کافی را داشته باشند تا در مناطق محروم استان شاهد توسعه و درآمد پایدار باشیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در همایش روز ملی شوراها که با حضور اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و بخش‌ها در استانداری اردبیل تشکیل شد، اظهار کرد: فلسفه وجودی شوراها شور و مشورت و همکاری‌های مستمر و مستقیم است و هدف از تشکیل شوراها نیز توسعه مناطق و محرومیت‌زدایی به معنای واقعی می‌باشد.
وی نامگذاری سال جدید به نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری را یادآور شد و خاطرنشان کرد: رونق تولید کاری اجرایی نیست بلکه برخاسته از دل مردم است و مردم باید هر عملی را که از دستشان بر می‌آید در راستای ایجاد رونق تولید در کشور انجام دهند.

رئیس شورای اداری استان اردبیل بخش خصوصی را از پایه‌های اصلی اجرا و تحقق رونق تولید در کشور اعلام کرد و گفت: شوراهای اسلامی شهرها، روستاها و بخش‌ها باید نهایت تلاش خود را در راستای جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی انجام دهند تا بیش از پیش شاهد رونق سرمایه‌گذاری‌ها به ویژه در مناطق محروم باشیم.
بهنامجو استان اردبیل را دارای ظرفیت‌های عظیم سرمایه‌گذاری دانست و بیان کرد: با بررسی‌های دقیقی که در بخش‌ها، روستاها از مناطق شمالی تا جنوبی استان اردبیل داشتیم، پرواضح است که سرمایه‌گذاران می‌توانند با ورود به این مناطق زمینه‌های مناسبی را برای ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی حتی در ابعاد کوچک فراهم کنند.
وی این اقدامات را در راستای عمل به شعار رونق تولید اعلام و تصریح کرد: استان اردبیل در حوزه رونق تولید یکی از استان‌های موفق در کشور است که با اجرای پروژه‌های متعدد سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی راکد توانسته در سال رونق تولید فعالیت‌های خوبی را آغاز کند.

استاندار اردبیل نمونه این تلاش‌ها را در شمال استان پروژه پایاب سد خداآفرین بیان کرد و گفت: این پروژه ۴۵ میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی را از دیم به آبی تبدیل می‌کند که با این اقدام 5.5 میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی افزوده می‌شود.

بهنامجو همچنین از افزایش کشت گلخانه‌ای در استان اردبیل از ۱۰ هکتار در سال‌های گذشته به ۳۰۰ هکتار خبر داد و تصریح کرد: علیرغم تشدید تحریم‌ها از سوی دشمنان ما می‌توانیم اعلام کنیم که در رونق تولید در کشور زبانزد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه در فروش نفت کاهش داشتیم اما ما می‌توانیم با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی همدلی و مشارکت مردم تحریم ها را کاملا خنثی کرده و با راه اندازی واحدهای تولیدی و کارخانه‌های بزرگ استان را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهیم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل وظیفه اصلی شوراها را جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و انجام پروژه‌های مشارکتی متعدد اعلام و اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور قرار است فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر که ۳۵ درصد نیاز لاستیک کشور را تامین می‌کند احداث افتتاح شود که در کنار آن ما با راه‌اندازی کارخانه کامیون‌سازی در مشگین‌شهر و کارخانه کریستال با یک هزار و نفر اشتغالزایی مصمم بر تحقق رونق تولید در استان هستیم.
بهنامجو با تاکید بر عزل نصب‌ها در شهرداری‌ها و شوراهای شهر بر مبنای شایسته‌سالاری تصریح کرد: باید کسانی را که بر سر کار می‌آورید دارای تعهد، تخصص سلامت نفس و پاکی دست باشد چرا که شهرداری محل آزمون و خطا نیست و مردم باید اثرات فعالیت شورای شهر و انتخابشان را در تمام مناطق استان مشاهده کنند. وی توسعه شوراها را بسیار مهم اعلام کرد و گفت: ما از شوراهای شهرها، شهرستان‌ها و بخش‌ها انتظار داریم تا بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها را در بخش‌های گردشگری، آثار تاریخی و طبیعی مناطقشان اجرایی و عملیاتی کنند تا مردم از وجود و ثمرات شوراها بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: شوراها علاوه بر اینکه باید در راستای توسعه درآمدهای پایدار تلاش کنند نباید از وجود و حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز در مناطق غفلت کند و شورایی موفق خواهد شد که بیشترین سرمایه‌گذاری را داشته باشد.
استاندار اردبیل همچنین به ابعاد اجتماعی شورا نیز اشاره کرد و افزود: شوراها با ظرفیت مردمی که دارند می‌توانند در مسائل مختلفی اعم از معضلات اجتماعی از جمله طلاق، نزاع، قتل و خودکشی ورود کرده و فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی را در جامعه پیاده کنند چرا که ما نه تنها از فرهنگ ایرانی فاصله گرفته‌ایم بلکه فرهنگ اسلامی نیز در جامعه ما رنگ باخته است.
بهنامجو با بیان اینکه مجموعه شهرداری‌ها باید به فعالیت‌های تخصصی و کارشناسی آراسته شود، تصریح کرد: دیگر در این شرایط خطیر اقتصادی شایسته نیست که مجموعه شهرداری‌ها به محلی برای آزمون و خطا در اجرای پروژه‌ها تبدیل شود.
بهنامجو در بخش دیگری از سخنان خود به وقوع سیلاب در ابتدای سالجاری در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: از شوراهای شهر‌ها انتظار داریم تمام تلاش خود را برای لایروبی رودخانه‌ها بکار گیرند و با شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها از وقوع حوادثی چن سیلاب و طغیان‌های فصلی جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه بیمه باغداران نسبت به سال قبل یک سوم افزایش یافته است، تصریح کرد: علیرغم اینکه این حرکت بسیار موثر است اما شوراها باید با تقویت نظارت‌های خود در راستای افزایش پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان بیش از پیش اقدام کنند.
استاندار اردبیل وجود خلاقیت در بدنه شوراها و شهرداری‌ها را منجر به درآمد پایدار دانست و اظهار کرد: دولت تنها می‌تواند به عنوان اهرم کمک کننده در کنار شوراها و شهرداری‌ها باشد اما آنچه که شهرداری‌ها و شوراهای شهر باید به صورت مستقیم به آن عمل کنند، استفاده از ظرفیت مناطق برای توسعه پایدار است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.