به گزارش ایرنا «سلیمان پاک ‌سرشت» روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مهاباد در آذربایجان غربی افزود: میزان اشتغال پذیری در رشته های مختلف آموزشی متفاوت است، با این وجود 43 درصد از افراد آموزش دیده مهارت های فنی و حرفه ای در حال حاضر مشغول به کار هستند.
وی اضافه کرد: تلاش سازمان فنی و حرفه ای ارائه آموزش های مهارتی بر اساس نیاز بازار کار است و همکاری با بخش خصوصی نیز بر همین مبنا انجام می شود.
وی بیان کرد: استفاده بهینه از منابع موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه ای و همچنین بهبود آموزش ها بر اساس نیاز واقعی بازار از اهداف اصلی این سازمان در سال جاری است.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: اکنون اهمیت مهارت آموزی بر همگان آشکار است اما قدری دیر به نقش مهارت آموزی در کشور پی برده ایم که با هماهنگی و انسجام این خلا قابل جبران است.
«پاک سرشت» متناسب کردن تجهیزات و رشته های آموزشی سازمان با نیازهای بازار را از اهداف دیگر این نهاد عنوان کرد و افزود: سطح تکنولوژی و امکانات کارگاه های آموزشی باید با سطح بازار بررسی شود تا جهت گیری سرمایه گذاری سازمان بر اساس نیازهای واقعی صورت گیرد.
وی بیان کرد: با اجرای سندهای آموزش فنی و حرفه ای در استان ها، نظام عرضه و تقاضای آموزش های مهارتی منطقی تر شده و از اتلاف منابع جلوگیری می شود.
وی همچنین با تاکید بر آموزش منطبق بر صلاحیت حرفه ای در کشور گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در نظر دارد تا نظام صلاحیت حرفه ای را نیز تدوین کند.
وی با اشاره به سندهای تدوین شده آموزش فنی و حرفه ای در سال جاری اظهار داشت: براساس این اسناد آموزش های فنی و حرفه ای به تفکیک هر استان و به شکل همگرا و بر محور نیازهای توسعه آن منطقه اجرا می شود.
نماینده مردم مهاباد در مجلس نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در ایجاد اشتغال پایدار در جامعه گفت: افرادی که صاحب مهارت می شوند می توانند به درک عمیق تری از آموخته های خود دست یابند و نقش مهمتری در جامعه ایفا کنند.
جلال محمودزاده افزود: امکانات و تجهیزات آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان پایین بوده و نیاز است که سازمان با سرمایه گذاری مناسبی این تجهیزات را به روز و زمینه لازم را برای آموزش در حرفه های جدید فراهم کند.
وی با انتقاد از توزیع نامناسب اعتبارات استانی اظهار داشت: احساس می شود توزیع اعتبارات بین شهرستان ها براساس ظرفیت ها و پتانسیل آنها نبوده و در این میان تبعیض وجود دارد.
محمودزاده افزود: خوشبختانه حرکت ها و اقدامات بسیار مثبتی در جذب نیرو در این سازمان انجام شده است که جای تقدیر دارد ولی نیاز است اقدامات بیشتر و مستمری در این زمینه صورت بگیرد.
به گزارش ایرنا پایین بودن حقوق و مشکلات معیشتی کارکنان، فرسوده و قدیمی بودن تجهیزات آموزشی، به روز نبودن وسایل و امکانات آموزشی، فرسوده بودن ساختمان کارگاه های آموزشی، توجه نکردن مسوولان به امر نیاز سنجی مراکز و حذف برخی مربیان باسابقه حق التدریسی از جمله مشکلات مطرح شده در این جلسه بود.
به گزارش ایرنا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور امروز /سه شنبه/ به منظور بازدید از شماری از مراکز این سازمان به آذربایجان غربی سفر کرده است.
سال گذشته 2 هزار و 546 نفر به میزان 412 هزار و 844 نفر ساعت در 170 حرفه و رشته مختلف آموزش های مهارتی را در مرکز آموزش فنی و حرفه ای مهاباد فرا گرفتند؛ این شهرستان با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی واقع است.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.