معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال گذشته 132 هزار نفر کارگر در حوزه صنایع آموزش‌های مهارتی دیده‌اند.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سلیمان پاک سرشت در جشنواره تجلیل از کارگران و نخبگان جامعه کار و تولید استان اردبیل اظهار کرد: ما در حالی هفته کار و کارگر را گرامی می‌داریم که جامعه کارگری ما در شرایط کنونی با برخی مشقت‌ها و در عین حال مسئولیت‌های بزرگ روبرو هستند تا در مسیر رونق تولید گامی استوار و محکم بردارند.

وی خاطرنشان کرد: چهار معاونت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرتبط با حوزه کار و کارگر است و ما در سازمان فنی و حرفه‌ای مسئولیت ارتقای مهارت و آموزش جامعه کارگری را برعهده داریم تا با حمایت‌هایی که انجام می‌شود صیانت از نیروی کار با توجه به نوسانات و تغییرات بازار کار به انجام برسد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: سال گذشته بیش از 132 هزار کارگر در بخش صنایع آموزش دیدند که این برنامه آموزشی با هدف ارتقای مهارت کارگران در مسیر حفظ منافع آنها و افزایش توانمندی کارگران اتفاق افتاده است.
پاک سرشت اضافه کرد: ما وضعیت ویژه‌ای را امسال در حوزه تولید و کار تجربه می‌کنیم و قطعا در تحقق شعار سال اصلی‌ترین ماموریت و مسئولیت بر دوش کارگران است که مجاهدتی خاموش اما سرنوشت‌ساز در کشور دارند.
وی ادامه داد: حیات اقتصادی امروز کشور به تولید و دستان توانمند کارگران وابسته است و ما اگر توسعه‌ای بر مبنای منافع ملی و مولفه‌های پایدار می‌خواهیم باید بر ارتقای مهارت نیروی کار و کارگر بیفزائیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ما متمایز از سال‌های گذشته در حوزه ارتقای مهارت کارگران به عنوان ستون فقرات امنیت اقتصادی کشور برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها را انجام دادیم و امیدواریم در طول سال این برنامه‌های آموزشی و مهارتی برگزار شود.

پاک سرشت گفت: نباید یک هفته را در تجلیل و تکریم از کارگران و کارفرمایان قرار دهیم بلکه همه روزهای سال عرصه تلاش برای تولید و کار مضاعف بایستی مهیا شود و جامعه کارگری ما با بهره‌مندی از امنیت شغلی و بهبود معیشت بتوانند کارها و هدف‌گذاری‌ها را درست و صحیح انجام دهند.
وی اظهار کرد: در استان اردبیل در کنار سرمایه‌گذاری‌ها و طراحی سند مهارت باید اقدامی مشترک در حوزه شناسایی توانمندی‌ها و حوزه‌های مزیت‌دار مهارتی استان به انجام برسد تا ما بتوانیم یک رویکرد صحیح و درست را در ادامه کار در پیش بگیریم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.